GM: Електрическите автомобили са нашата „пътеводна звезда“, но V8 двигателите и хибридите остават

General Motors продължава да инвестира в двигатели с вътрешно горене, въпреки че разглежда електрическите превозни средства като централен елемент в дългосрочната си визия и дори въпреки плановете си отново да предлага хибриди.

Главният изпълнителен директор на General Motors, Мери Бара, заяви ясно: електрическите автомобили остават „пътеводна звезда“ за компанията, но GM няма да се откаже от хибридите или двигателите с вътрешно горене в скоро време.

В скорошно интервю за Automotive News, Бара очерта прагматичен подход към прехода в индустрията, който балансира новите инвестиции в модели с батерии с продължаващ ангажимент към рентабилните бензинови двигатели.

Предпазлив подход към хибридите

Мери Бара обясни, че компанията ще пусне на пазара определени хибридни модели, но припомни, че преди по-малко от десетилетие пазарът е бил наситен с хибриди, чиито продажби са претърпели сериозни колебания. Тя добави, че данните за plug-in хибридите показват, че много собственици никога не ги зареждат в електрическата мрежа.

Основното предизвикателство, според нея, е, че хибридите по своята същност оскъпяват автомобила. Наличието на две задвижващи системи – електрическа и с вътрешно горене – неминуемо води до по-висока крайна цена. Поради тази причина от GM планират да предложат само хибриди, които смятат за стратегически важни за своето портфолио.

В момента GM предлага само един хибрид на родния си пазар – Chevrolet Corvette E-Ray. Компанията няма plug-in хибриди (PHEV), въпреки че в миналото е предлагала такива модели, включително Cadillac CT6 и Chevrolet Volt. Наскоро беше представена и PHEV версия на Chevrolet Equinox в Китай.

Коментарите на Бара отразяват предпазливостта на GM по отношение на големи инвестиции в хибридни технологии. За разлика от Toyota, която изгради глобалното си господство върху хибридните задвижвания, GM се фокусира върху двупосочна стратегия: разработване на пълна гама електрически автомобили и усъвършенстване на традиционните си двигатели с вътрешно горене.

Инвестиции в двигателите с вътрешно горене

Бара подчерта, че компанията разполага със силно портфолио както от електрически, така и от конвенционални автомобили. В някои случаи, според нея, стандартните двигатели с вътрешно горене предлагат по-добра горивна ефективност и цялостно усещане зад волана. Тя заяви, че GM ще се стреми да бъде конкурентоспособна, като същевременно управлява отговорно капитала на своите акционери и начина, по който разпределя средствата за изследвания и разработки.

Именно това е причината GM да не наводнява пазара с хибриди, които може да нямат дългосрочен потенциал. Вместо това, компанията ще пуска такива модели само там, където те имат стратегически смисъл.

В същото време GM удвоява усилията си по отношение на емблематичните V8 двигатели, дори когато някои конкуренти се отказват от тях. Бара потвърди, че разработката на следващото поколение V8 е в ход, като се използват поуките от минали проблеми с качеството.

Тя настоя, че автомобилите с двигатели с вътрешно горене остават основен двигател на растежа за GM в краткосрочен и средносрочен план. Модели като Chevrolet Silverado, GMC Sierra, Tahoe, Suburban, Escalade и Yukon, както и кросоувърите Traverse, Enclave и Acadia, остават ключови за компанията. Дори по-малки модели като Chevrolet Trax и TrailBlazer продължават да се радват на силни продажби.

Електрическото бъдеще остава цел

Въпреки всичко това, Бара подчерта, че електрическите автомобили остават централна част от дългосрочната визия на GM. Тя отбеляза, че компанията разполага с 14 модела с пробег над 482 км, като целта е да се предлагат все по-желани и достъпни автомобили, подкрепени от разрастваща се мрежа за зареждане.

„Ние сме готови, защото, както казахме, електрическите автомобили са нашата пътеводна звезда. Но също така искаме да бъдем водени от потребителя. Потребителят ще ни покаже пътя“, заяви тя.

Нейните коментари очертават стратегия, която е в съответствие с общата промяна в индустрията: позициониране на електрически автомобили там, където има силно търсене, предлагане на хибриди в избрани сегменти и поддържане на двигатели с вътрешно горене, които остават печеливши и търсени.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации