Kia EV4: Създаден за градската джунгла

Първите ни впечатления от електрическия седан EV4, натрупани при шофиране с ниска скорост в родния му град Сеул, подчертават комфортната му возия, удобните технологии и просторния интериор.

Сеул, столицата на Южна Корея, е огромен, разрастващ се и изпълнен с трафик метрополис. Пътната му мрежа напомня на големите американски градове като Чикаго, Лос Анджелис и Ню Йорк, но с една съществена разлика – шофьорите са по-учтиви. Именно тук получихме възможност да тестваме най-новия електрически автомобил на Kia – седана EV4.

Идеалната тестова среда

Претоварените градове имат своите плюсове и минуси като място за оценка на нов автомобил. От една страна, Сеул предлага перфектен сценарий за градско шофиране с постоянно спиране и потегляне, разнообразни пътни настилки и шумни зони. Те позволяват да се прецени колко добра е шумоизолацията, постигната от инженерите на Kia. От друга страна, е трудно да се добие реална представа за управляемостта на автомобила, когато пътищата са предимно прави, а предупрежденията за камери за скорост се появяват на всеки няколко десетки метра.

Цена и пазарно позициониране

За американския пазар EV4 ще се предлага стандартно с порт NACS, което означава, че ще може да се зарежда в мрежата Supercharger на Tesla без нужда от адаптер.

Привлекателността на EV4 до голяма степен ще зависи от цената му, която все още не е известна. Kia пази в тайна цените до официалното пазарно представяне на автомобила в края на 2025 г. Ако началните нива се окажат в диапазона около 35 000 долара, тогава говорим за компактен електромобил с огромен потенциал. Въпреки това митническата политика може да застраши конкурентното позициониране на произвеждания в Корея EV4 на американския пазар.

Дизайн и бъдещи версии

Външният вид на EV4 също може да се окаже ключов фактор за продажбите. Дизайнът е меко казано смел, а погледът отзад под три четвърти разкрива някои по-нестандартни пропорции. Въпреки това отблизо автомобилът изглежда впечатляващо. Ще се произвежда и хечбек вариант, но за съжаление тази версия няма да се предлага в Северна Америка.

На пазара обаче ще се появи по-спортна GT версия. Все още не е ясно дали тя ще има динамичните характеристики, за да се конкурира с предстоящия Hyundai Ioniq 6 N и вече утвърдени модели като Tesla Model 3 Performance. Дотогава стандартният EV4 би трябвало да задоволи нуждите на градските шофьори, които търсят комфортен малък електромобил с добър пробег и достъпна цена.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации