Nissan Leaf се завръща с нов дизайн, докато Ariya е изправен пред несигурно бъдеще

Nissan Leaf, един от пионерите в света на електрическите автомобили, се готви за първия си пълен редизайн от близо десетилетие. Японският производител пропиля първоначалното си предимство в този сегмент, но сега се опитва да навакса изгубеното време. Според Джовани Ароба, ръководител на дизайнерския екип на модела в Nissan Design Europe, новият Leaf за модел 2026 г. се завръща към своите корени с акцент върху компактните размери и достъпността.

Ароба заяви, че целта е автомобилът да бъде достъпен за масовия потребител. Това означава не само постигане на определена цена, но и запазване на достатъчно голям пробег, за да бъде практичен. Аеродинамиката е била ключов фактор за постигането на тази цел. Коефициентът на въздушно съпротивление на модела за 2026 г. е 0.26, което е сериозно подобрение спрямо 0.29 при отиващото си поколение. От Nissan твърдят, че това ще позволи постигането на пробег до 490 км с батерия с капацитет 75 кВтч. Това представлява 42% увеличение на пробега при едва 25% по-голяма батерия.

Проблемите на Nissan продължават

Докато се бори с финансови затруднения, Nissan определено има нужда от успехи. По-рано тази година автомобилният производител прие план за преструктуриране с болезнени съкращения на разходите, но новите мита допълнително усложняват ситуацията на един от най-важните пазари за компанията. В резултат на това новият Leaf скоро може да остане единственият електрически модел на марката в някои региони.

Според информация на Automotive News, производството на Nissan Ariya може да бъде прекратено за модел 2026 г. поради ефекта от новите 15% мита върху сглобявания в Япония електрически кросоувър. Ariya се появи съвсем наскоро като модел 2023 г. след няколко забавяния, но се оказа значително по-неубедителен продукт от Leaf. Положителните страни като атрактивен дизайн и добре оборудван интериор се неутрализират от високата цена (модел 2025 г. започва от 41 160 долара и достига 55 760 долара), объркващата структура на нивата на оборудване и посредствения пробег.

Митата ще засегнат и новия Leaf, който ще се произвежда в Точиги, Япония, и ще се внася в САЩ. Въпреки че в миналото Leaf се сглобяваше и в САЩ, Nissan не е обсъждал планове това да се случи и с новия модел. Решението на компанията да продължи с премиерата без да повишава цените е похвално, въпреки че според друг скорошен доклад производството първоначално ще бъде ограничено поради недостиг на батерии. Проблемите за компанията изглежда нямат край.

Hyundai подготвя спортен Ioniq 6 N

Междувременно Hyundai Ioniq 5 N успя да спечели автомобилните ентусиасти със симулирана смяна на предавките, звук, наподобяващ двигател с вътрешно горене, и разбира се, много мощност. Затова беше само въпрос на време Hyundai да приложи същата формула и към седана Ioniq 6, с който Ioniq 5 споделя своята платформа.

Малко автомобили изглеждат толкова футуристично, колкото Hyundai Ioniq 6 с неговата аеродинамична форма на речен камък, а спортните N елементи му отиват. По-голям заден спойлер и преден сплитер помагат за генериране на притискаща сила, без да нарушават отличната аеродинамика на модела, твърдят от Hyundai. Леко разширените калници пък правят място за по-широки спортни гуми.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации