Porsche патентова турбокомпресор със съединител и спирачка

Какво представлява новата система?

Дизайнът, подаден на 18 септември в Германското патентно ведомство, описва конвенционален двигател с вътрешно горене, но с някои необичайни решения. На пръв поглед турбокомпресорът с компресорно колело и изпускателна турбина изглежда стандартен. Ключов елемент обаче е планетарен редуктор, който свързва вала на турбото директно с коляновия вал на двигателя. Това създава механична връзка, която напомня принципа на работа на механичен компресор.

В планетарния редуктор е интегриран и електромотор, който може да работи подобно на системата T-Hybrid на Porsche, развъртайки компресора почти мигновено, за да елиминира напълно турбо дупката. Компактният мотор може да задвижва и коляновия вал чрез управляем съединител. Патентът включва дори спирачка, която може да се използва за предотвратяване на свръхналягане, без да е необходим традиционният разтоварващ клапан.

Проправя ли това път за 911 Turbo с ръчни скорости?

Хибридното задвижване, което Porsche използва в актуалните 911 Carrera GTS и Turbo, разчита на по-голям електромотор, вграден в трансмисията. Той едновременно предава мощност към колелата и намалява натоварването на двигателя при спокойно шофиране. Монтирането на ръчна скоростна кутия към тази конфигурация би изисквало сериозна конструктивна промяна. Именно затова Porsche вероятно няма да предложи версия Sport Classic на сегашното поколение 911, тъй като предишният такъв модел комбинираше двигателя от Turbo със задно задвижване и шестстепенна ръчна трансмисия.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации