Първи впечатления: BMW X6 M (2025) е нелогичният SUV, в който ще се влюбите

Трудно е да се определи откъде точно тръгна модата на купе-SUV автомобилите, но е почти невъзможно да не припишем заслугата за модерната им форма на BMW. Първото поколение X6 представи на света концепцията за „спортно купе за активен отдих“ и оттогава безброй производители се опитват да я копират. Сега, в третото си поколение, BMW X6 M модел 2025 г. се явява върховното изпълнение на тази идея. Но дали е така? На пазара има безброй други абсурдно бързи кросоувъри с големи двигатели, много от които също притежават скосени покривни линии. Дори самото BMW продава собствен флагмански М-модел, наречен XM, който почти надмина по продажби X6 през изминалата година, въпреки че е значително по-скъп. Почти две десетилетия след създаването си, остава ли X6 M основен модел в гамата на BMW?

Външен дизайн: Форма, която другите искат да копират

Може X6 да не е първият SUV със скосен покрив, но е лесно да се разбере защо идеята стана толкова популярна. BMW заложи на успеха на своя X5, като го комбинира с елегантното присъствие на купе моделите си. Резултатът е малко като ананас върху пица – някои го обожават, други го мразят, но има причина да се харесва. Той предлага лек компромис с практичността в сравнение с X5, но същевременно осигурява много повече пространство от седан или купе. По отношение на размерите, X6 M е със същата дължина като X5 M (почти 4,95 метра), но е малко по-широк и значително по-нисък. Предната част на X6 M изглежда почти идентична с тази на X5 M, но в задната се крие голямата разлика. BMW силно скосява линията на покрива, за да оформи „сплескана“ задна част с дълги и широки стопове. Недостатъците на този дизайн са намалената видимост и липсата на задна чистачка.

Стандартно X6 M се предлага с 21-инчови джанти отпред и по-големи 22-инчови отзад, като има и опция за 21-инчови джанти и на четирите колела. Предлагат се четири различни дизайна, включително изцяло черен със спици във формата на М-звезда. BMW предлага девет стандартни цвята без доплащане, някои от които са доста ярки, като Isle of Man Green, Marina Bay Blue и Toronto Red. Има и пет допълнителни бои, които струват между 3600 и 5000 долара, включително две матови покрития „Frozen“. Купувачите, които искат наистина да се откроят, могат да избират от над 50 цвята от програмата BMW Individual.

Интериор и технологии: Същността на BMW

X6 не се е променил много от миналата година, но претърпя съществен фейслифт за модел 2024 г. С него бяха премахнати много бутони, най-вече тези за управление на климатика и бързите команди, които се намираха на таблото. Това води до по-изчистен вид на купето, но сега тези функции изискват използването на сензорния екран или контролера iDrive, което прави менютата по-натоварени. Други промени включват нова лента за амбиентно осветление и нови карбонови пера за смяна на предавките. Стандартно се предлага кожена тапицерия Merino в два цвята, а за 3500 долара може да се поръча пълна кожена тапицерия Merino в един от седем цвята. Отопляемите предни спортни седалки със светещи М-лога са стандартни, докато пакетът Executive (3100 долара) добавя вентилация и масаж на предните седалки, отопление на задните, отопляеми и охлаждащи поставки за чаши, плавно затваряне на вратите и панорамен покрив Sky Lounge с LED осветление.

Инфоразвлекателна система и вътрешно пространство

Заради по-ниската линия на покрива, X6 M предлага малко по-малко вътрешно пространство в сравнение със своя събрат X5 M. Мястото за главите отпред е намалено с около 3,6 см, а отзад – с 4,8 см. Интересно е, че X6 има с 1,5 см повече място за краката на предните седалки, но с 4,3 см по-малко за пътниците отзад. Обемът на багажника също е значително по-малък – с около 184 литра зад задните седалки и с общо 360 литра по-малко при сгънати седалки.

Всеки X6, включително M версията, използва операционната система BMW Operating System 8. Тя работи на 14,9-инчов извит сензорен екран, комбиниран с 12,3-инчово дигитално приборно табло. Това не е най-предпочитаната версия на системата iDrive, тъй като, въпреки че запазва въртящия се контролер с бутони за бърз достъп на централната конзола, с обновяването са премахнати физическите бутони за климатика и осемте бутона за запаметяване на радиостанции или навигационни дестинации. С по-малко физически контроли се налага разчитането на екрана, който има объркващи менюта с дълъг списък от икони, които могат да бъдат трудни за навигация по време на шофиране. Аудиосистемата Harmon Kardon е стандартна, но се препоръчва опционалната Bowers & Wilkins Diamond срещу 3400 долара.

Динамика: V8 без хибридни добавки

X6 M използва същия двигател като X5 M – S68, 4,4-литров V8 с два турбокомпресора, който генерира 617 к.с. и 750 Нм въртящ момент. Тази значителна мощност се предава към системата за задвижване на четирите колела M xDrive с активен M диференциал на задната ос чрез осемстепенна автоматична трансмисия M Steptronic. Макар да не е пълен хибрид или плъг-ин хибрид като M5 или XM, X6 M използва малка 48-волтова „мека“ хибридна система, вградена в корпуса на скоростната кутия, която добавя 12 к.с. и 200 Нм въртящ момент. Тя помага за бързото разгръщане на мощността във високите обороти и прави работата на старт-стоп системата по-плавна и с по-малко вибрации.

Возия и управление

Буквата М идва от „моторспорт“, а BMW добавя и думата „Competition“, с което подсказва, че това купе-SUV е създадено за повече от това просто да изглежда добре на паркинга. За съжаление, това води до компромиси, тъй като пътниците усещат постоянно неравностите по пътя, дори когато адаптивните амортисьори са в комфортен режим. Това е поносимо на места с добри пътища, но в райони с лоша настилка може да се окаже сериозно изпитание. Нещата стават още по-неприятни при избор на режими Sport или Sport Plus, които правят возенето изключително твърдо. В защита на X6 M трябва да се отбележи, че твърдата настройка осигурява впечатляваща управляемост, която е трудна за вярване за автомобил с такива размери. Системата xDrive е добре настроена, за да позволи на задната част да се завърта прогресивно, без да бъде твърде рязка. Това все още е един от най-предпочитаните спортни SUV автомобили по отношение на усещането зад волана.

Разход на гориво

„Меката“ хибридна система не допринася съществено за подобряване на разхода на гориво на X6 M. Официалните данни са за 18,1 л/100 км в града, 13,1 л/100 км извънградско и 15,7 л/100 км комбиниран разход. По време на тестовете средният разход е бил около 15,3 л/100 км. За сравнение, въпреки че е плъг-ин хибрид, моделът XM всъщност постига по-висок разход на гориво (19,6 л/100 км в града, 13,8 л/100 км извънградско и 16,8 л/100 км комбинирано), когато работи само на бензин.

Заключение и цени: Трудно е да си на върха

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации