Дългоочакваният електрически Golf R няма да се появи още няколко години, но Kia ще изпревари Volkswagen в сегмента на мощните електрически хечбеци.
Новият спортен електрически модел на Kia трябва да дебютира следващата година, изпреварвайки плановете на Volkswagen да създаде изцяло електрически Golf R.
Британското издание AutoExpress наскоро съобщи за новия модел, базиран на представения хечбек EV4, като посочи, че се разработва и спортен вариант.
Корейският производител наскоро представи компактните седан и хечбек EV4. Моделът е електрическа версия на най-новия K4, който замества компактния Forte.
Стандартният EV4 ще започне да се появява в шоурумите към края на 2025 г.
Още с първите си електрически автомобили от ново поколение, като EV6 и по-новия EV9, компанията доказа своя успех. Въпреки че не са създадени с изявени спортни амбиции, и двата модела предлагат впечатляваща динамика.
Сега Kia цели да затвърди спортния си имидж с нови GT модели.
EV4 GT ще разполага с мощност между 300 и 400 к.с.
EV4 е петият електрически автомобил на компанията за американския пазар.
Подробностите все още са оскъдни, но според слуховете спортната версия на EV4, която се очаква да носи името EV4 GT, ще бъде оборудвана с два електромотора. Това ще осигури задвижване на четирите колела и мощност между 300 и 400 к.с.
Стандартният EV4 разполага само с един електромотор, който задвижва предните колела и генерира около 201 к.с.
По време на скорошна пресконференция журналисти са успели да заснемат предполагаемо дигитално изображение на EV4 GT. От него се вижда по-агресивна долна част на предната броня, по-големи джанти със спортен дизайн и спирачни апарати в неоново зелен цвят.
Тази стилистика е в съответствие с последните GT модели на Kia – EV6 GT и EV9 GT, които разполагат с повече мощност от стандартните си варианти. Разликите включват и други подобрения в интериора, екстериора и динамиката.
Очаква се интериорът на GT версията също да получи стилистични подобрения спрямо стандартния EV4.
За да се подобри управляемостта, се твърди, че EV4 GT ще получи електронно управляем диференциал с ограничено приплъзване и адаптивно окачване. По-мощни спирачки и кормилна уредба със спортни настройки също са много вероятни.
Първият електрически модел на VW R няма да се появи преди 2029 г.
Настоящият Volkswagen Golf R може да се окаже последният модел с двигател с вътрешно горене.
Едва през май 2024 г. спортното подразделение R на Volkswagen обяви плановете си за първите си електрически автомобили. Един от тях ще бъде Golf R EV, чиято поява не се очаква преди 2029 г.
Много производители обясняват желанието си да произвеждат по-мощни електрически автомобили с успеха на Hyundai Ioniq 5 N. Той беше един от първите масово произвеждани електромобили, проектиран и конструиран като пълноценен спортен автомобил – с окачване, шаси, спирачки и аеродинамичен пакет със спортни настройки.
Последвайте ни в Google News