Бюджетният градски модел най-накрая получава стабилизираща щанга
В съвременната автомобилна индустрия конкуренцията принуждава производителите да обновяват моделите си все по-често. В миналото големите промени се случваха само при фейслифт в средата на жизнения цикъл, но днес това вече не е така. Покупката на нов автомобил често се оказва въпрос на точен момент, за да се сдобиете с най-добрата възможна версия.
Отличен пример за това е най-достъпният електрически автомобил в Европа. Dacia представи сериозен фейслифт на Spring през 2024 г., но въпреки това подобрена версия вече е напът. За модел 2026 г. бюджетният електромобил ще получи значително по-мощни двигатели. Базовият вариант, който досега разполагаше с 45 к.с., вече ще предлага 70 к.с., докато по-високото ниво на оборудване скача от 65 к.с. на 100 к.с.
Значително подобрена динамика
Разликата в динамиката е огромна. Базовата версия вече ускорява от 80 до 120 км/ч за 10,3 секунди, вместо за мъчително бавните 26,2 секунди. При по-мощния двигател този интервал намалява от 14 на 6,9 секунди. От Dacia съобщават, че мощността и въртящият момент в този скоростен диапазон са увеличени с до 20%, което улеснява движението на Spring извън градски условия.
Нова батерия и по-бързо зареждане
Обновените двигатели черпят енергия от нова литиево-желязо-фосфатна (LFP) батерия с капацитет 24,3 кВтч. Това е първият електрически автомобил на Renault, който използва тази технология. Батерията поддържа и по-бързо зареждане на прав ток с мощност до 40 кВ (спрямо 30 кВ досега), което позволява заряд от 20 до 80% само за 29 минути.
Подобрения по шасито и аеродинамиката
Промените не спират дотук. Малкият електромобил на Dacia най-накрая получава стабилизираща щанга за по-добра устойчивост в завои. Инженерите са пренастроили амортисьорите и пружините на окачването, а спирачната система също е подобрена. Допълнителни оптимизации по каросерията са намалили коефициента на въздушно съпротивление от 0,745 на 0,660 при автомобилите, оборудвани с 14-инчови джанти.
Бъдещето на модела
Произвежданият в Китай Spring в крайна сметка ще бъде заменен от нов базов електромобил, базиран на предстоящия Renault Twingo, чиято стартова цена се очаква да бъде около 18 000 евро. Този модел от А-сегмента вече беше загатнот чрез дизайнерска скица, която показва хечбек с по-ръбести форми. Дебютът му е планиран за 2026 г.
Последвайте ни в Google News