BMW няма планове да участва на пазара на мощни и бързи комбита, където М5 би могъл да е съперник на Audi RS6 и Mercedes-AMG E63. Баварската компания разполага с двигател, който може да изпълни тази задача – М5 използва 4,4-литров V8 с 617 конски сили и поне на европейския пазар 5-ата серия се предлага и във вариант Touring. Защо обаче в BMW са решили така?

Обяснението идва от Маркус Флаш, шеф на М-дивизията, който смята, че клиентите предпочитат SUV модели с означението М, а не комбита.

„Комби версиите не влизат в плановете за М-програмата – обясни Флаш. – Ако питам наши клиенти в Австрия, Швейцария или Германия дали искат М5 комби, то най-вероятно те ще ми отговорят положително. Но ние сме глобална компания и затова такъв модел не ни е изгоден. Търсенето на SUV модели е страхотно и клиентите показват, че предпочитат и такива по-мощни и динамични автомобили.”

Освен това, Флаш даде да се разбере, че екипът му има много работа по задвижването на М-моделите, като това може да се тълкува, че и при спортните модели на марката скоростно ще навлезе електрификацията – от 48-волтовите меки хибриди до изцяло електрическите автомобили.

Флаш явно все още не е готов да посочи кой ще е първият електрифициран М-модел, но поясни, че електричеството като част от задвижващата система е „най-голямата промяна”, която ще оформи облика на моделите на BMW в близко бъдеще.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации