Първи впечатления от Lexus NX: Закъсня ли плъгин хибридът за старта?

Lexus представи своя модел NX през 2014 г. и той постигна незабавен успех, превръщайки се в най-популярния SUV на марката във Великобритания. Компанията има богата история в разработката на хибридни технологии, като през годините се е възползвала от опита на своята компания майка Toyota. Въпреки че беше сред пионерите в тази сфера, инженерите на Lexus отделиха значително време, преди да предложат плъгин хибриден модел.

Изглежда напълно логично, че за дебюта на тази технология Lexus избра своя най-продаван модел – NX 450h+, който имахме възможност да тестваме. Клиентите могат да избират между няколко нива на оборудване: Premium, Premium Plus, F Sport и Takumi, като всяко от тях може да бъде допълнено с екстри като панорамен покрив, по-големи алуминиеви джанти, странични прагове и други.

Задвижващата система обаче е само една – комбинация от 2,5-литров бензинов двигател, батерия и два електромотора. Цените започват от 50 245 и достигат до 60 645 британски лири. Тестовият автомобил беше от най-високото ниво на оборудване Takumi, с цена от 59 895 лири, към която специалният металик цвят Sonic Titanium добавя още 1020 лири.

Задвижване и динамика

Lexus NX 450h+ Takumi се задвижва от 2,5-литров четирицилиндров бензинов двигател, който работи в тандем с литиево-йонна батерия с капацитет 18,1 кВтч и два електромотора, осигуряващи задвижване на четирите колела. Системната мощност е 309 к.с., което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч само за 6,3 секунди и максимална скорост от 200 км/ч.

В изцяло електрически режим автомобилът може да измине до 69 км, което е достатъчно за покриване на средностатистическите ежедневни пътувания. Важно е обаче да не се доверявате на официалните данни по цикъла WLTP, които посочват среден разход на гориво от около 1,1 л/100 км – стойност, която е по-скоро теоретична за всички плъгин хибриди. В реални условия очакванията трябва да са за разход около 5,5-6,0 л/100 км.

Усещане зад волана

Моделът не разполага с традиционна скоростна кутия, а използва CVT трансмисия. Обикновено този тип трансмисии предизвикват неприятни асоциации заради специфичния си шум и липсата на рафинираност. Макар че CVT в този Lexus изисква известно време за привикване, водачът бързо осъзнава, че рязкото натискане на педала на газта не води до желания резултат. Вместо това, по-плавният подход се оказва по-ефективен и позволява нормално шофиране, независимо от темпото.

След като се овладее работата с трансмисията, ускорението е плавно и има достатъчно мощност за изпреварване на по-бавно движещи се автомобили. NX се чувства комфортно при дълги пътувания по магистрала, но същевременно предлага добър баланс и увереност при шофиране по пътища с повече завои.

Стандартната гаранция на NX 450h+ е три години или 100 000 км, но тя може да бъде удължена до 10 години или 160 000 км, ако автомобилът се обслужва в оторизиран сервиз на Lexus.

Заключение

Не отнема много време, за да се разбере защо NX е начело на продажбите на Lexus. Това не е автомобил, който се набива на очи, а премиум SUV, който е практичен, приятен за шофиране, оборудван с модерни технологии и изключително рафиниран.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации