Bentley отлага целите си за електрификация и потвърждава бъдещето на бензиновите двигатели

Bentley отложи плановете си за пълен преход към електрически автомобили, като ще продължи да произвежда модели с бензинови двигатели и през следващото десетилетие. Според главния изпълнителен директор Франк-Щефен Вализер, промяната отразява пазарните условия и търсенето от страна на клиентите.

През 2019 г. Bentley представи концепта EXP 100 GT и обяви плановете си да се превърне в изцяло електрически производител до края на десетилетието. Сега този срок е ревизиран. По време на скорошна онлайн пресконференция Вализер разкри, че преходът на марката към автомобили с батерии се отлага за „2035 г. и след това“. Той също така потвърди, че Bentley разработва нов модел с двигател с вътрешно горене, като добави, че компанията иска да продължи да удовлетворява клиентите си с възможност за избор на задвижване.

Промяната в стратегията на Bentley отразява по-широкото колебание в автомобилната индустрия, тъй като интересът към електрическите автомобили показва признаци на забавяне в определени региони. Компанията съответно коригира плановете си, като същевременно продължава работата по бъдещи електрически и хибридни модели.

Нов бензинов модел ще дебютира до края на 2025 г.

Един от ключовите изводи от изявлението на Вализер е, че Bentley не само запазва настоящата си гама от автомобили с двигатели с вътрешно горене, но и я разширява. Вече се разработва нов модел, чието официално представяне се очаква преди края на 2025 г.

Въпреки че Вализер не назова конкретния модел, според публикации в медиите може да става дума за Continental GT Supersports, който се появи в скорошни тийзър изображения. За разлика от други скорошни версии на GT с хибридни елементи, се предполага, че този нов вариант ще използва изцяло бензинов двигател и задвижване на задните колела.

Това е в съответствие с коментари на Вализер от по-рано през септември, когато той заяви, че Bentley ще продължи да инвестира в технологии за двигатели с вътрешно горене още няколко години. Тази позиция вече се прилага на практика с предстоящото представяне на новия модел.

Настоящите модели остават с двигатели с вътрешно горене

Въпреки че стратегията за преминаване към електрическо задвижване все още се развива, най-разпознаваемите модели на Bentley ще запазят своите бензинови агрегати. Това включва Continental GT, Flying Spur и SUV модела Bentayga. И трите ще продължат да се предлагат с двигатели с вътрешно горене, като plug-in хибридните варианти ще останат част от продуктовата гама.

Изцяло електрическите варианти все още са в плановете. Bentley продължава работата по градски SUV с батерии, който се очаква скоро да се присъедини към гамата. Компанията обаче вече разглежда изцяло електрическите автомобили като една от многото възможности, а не като единствена посока за цялата си гама. Вализер подчерта, че стратегията е фокусирана върху предоставянето на „избор“ на клиентите, което сигнализира, че разнообразието от задвижващи системи ще бъде централно за Bentley и през 30-те години на века.

Срокът за преминаване към електрически автомобили е удължен

Ревизираният план на Bentley за преминаване към електрическо задвижване отлага пълния преход далеч след първоначалния краен срок. Вместо да прекрати производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2030 г., компанията вече предвижда да запази бензинови опции и през следващото десетилетие.

Актуализираната цел е гамата да бъде изцяло електрическа някъде след 2035 г., въпреки че не е определена точна дата. Тази промяна отчита сложността на глобалните пазари, където очакванията на клиентите, наличието на инфраструктура и регулаторните политики се различават значително.

Посланието е ясно и директно – бензиновите двигатели остават част от бъдещето на Bentley, поне за момента.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации