Porsche 911 Turbo от 2014 г. бе продаден на търг за 81 411 долара

Екземпляр Porsche 911 Turbo (991.1) от 2014 г. намери своя нов собственик срещу сумата от 81 411 долара. Автомобилът е с черен екстериор, двуцветен интериор в черно и бежово (Luxor Beige) и пробег от приблизително 133 000 км. Предвид пазарните тенденции, постигнатата цена изглежда повече от разумна.

На фона на скорошна сделка, при която употребяван 911 Turbo S от поколение 992.1 беше продаден за 405 000 долара, цената на по-стария модел предизвиква размисъл. Възниква въпросът дали новият автомобил е близо пет пъти по-добър от своя предшественик, за да оправдае такава разлика. Макар по-новото поколение безспорно да е по-бързо, технологично и комфортно, разликата в цената изглежда непропорционална на еволюционния напредък между двата модела.

От гледна точка на динамика и усещане зад волана, моделът от 2014 г. предлага около 80% от възможностите на актуалния Turbo S, като същевременно запазва 100% от характерното усещане за флагман на Porsche 911. Прогресът при новото поколение може да се оцени на около 20-30%, но в никакъв случай не и на 400-500%, каквато е разликата в цената.

Характеристики на продадения автомобил

Въпреки значителния си пробег, конкретният автомобил е в отлично състояние. Оборудването му включва електрически люк, активен заден спойлер, който се задейства в зависимост от скоростта, и четворни ауспухови накрайници. Автомобилът е с 20-инчови джанти Turbo, обути с гуми Pirelli, и разполага със система за завиване на задната ос.

Интериорът е изпълнен с кожа в цвят Luxor Beige, като предните седалки са с електрическо регулиране. Сред удобствата се отличават аудиосистема Bose, двузонов климатроник и круиз контрол. На арматурното табло е разположен и характерният хронометър, част от пакета Sport Chrono.

Двигател и динамика

Задвижването се осигурява от 3,8-литров шестцилиндров боксерен двигател с два турбокомпресора. Максималната му мощност достига 520 к.с., а въртящият момент е 660 Нм, като се предават към четирите колела чрез седемстепенна скоростна кутия с двоен съединител PDK. Благодарение на функцията „overboost“ от пакета Sport Chrono, въртящият момент може временно да нарасне до 710 Нм.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации