Флагманът, който някога определяше AMG със своя V8 двигател с мощност 730 к.с., заменя цилиндрите с киловати. Mercedes-AMG стартира официалната тийзър кампания за следващия си GT 4-Door Coupe, потвърждавайки, че моделът с четири врати ще се превърне в първия изцяло електрически автомобил на марката, разработен изцяло в Афалтербах.
GT 4-Door Coupe на AMG се отказва от буталата
Очаква се автомобилът да се появи през 2026 г. като модел 2027 г. Той е серийната версия на концепцията Vision AMG от 2022 г. и бележи края на една ера. Това означава край на ръчно сглобяваните двигатели с вътрешно горене в топ модела с четири врати на AMG.
Разработен върху новата платформа AMG.EA, той използва три аксиално-поточни двигателя Yasa – един отпред и два отзад. Комбинираната им мощност надхвърля 1341 к.с. по време на тестовете на прототипа. Тези изключително тънки двигатели тежат почти наполовина в сравнение с конвенционалните радиално-поточни агрегати, но осигуряват по-висок постоянен въртящ момент, което позволява само на задната ос да генерира над 800 к.с. без прегряване.
Плоската батерия е структурно интегрирана в пода като носещ елемент, което сваля центъра на тежестта под този на настоящия GT и цели разпределение на теглото близо до 50:50. 800-волтова архитектура и инвертори от силициев карбид позволяват пикова мощност на зареждане до 850 кВт, добавяйки пробег от около 400 км за пет минути при подходяща инфраструктура.
Създаден за постоянна мощност, а не само за данни на хартия
Това, което отличава този автомобил от други електрически модели със седемцифрени цени, е постоянната производителност. На пистата „Нардо“ тестов прототип се е движил в продължение на осем последователни дни със средна скорост от близо 300 км/ч, включително рекорден 24-часов пробег от 5480 км. Това доказва, че батерията и системата за управление на температурата могат да издържат на многократни обиколки с максимално натоварване без загуба на мощност.
За да остане усещането зад волана безпогрешно в стила на AMG, автомобилът ще разполага с активна звукова система, която възпроизвежда ръмженето на V8 и характерното припукване при отнемане на газта, както беше демонстрирано в тийзъра от пилота от Формула 1 Джордж Ръсел. Симулираните смени на предавките за кратко прекъсват въртящия момент, за да имитират рязкото усещане от скоростна кутия с двоен съединител, допринасяйки допълнително към акустичната симфония, дирижирана от инженерите на AMG.
Вече видимите детайли по екстериора включват изключително тънки хоризонтални дневни светлини, скрити изскачащи дръжки на вратите и светлинна лента, преминаваща по цялата широчина на задната част. По-голям електрически SUV на същата платформа вече е потвърден за периода 2027–2028 г.
Цената остава в тайна, но се очаква тя да бъде значително по-висока от тази на отиващия си GT 63 S E Performance, която надхвърля 200 000 долара. Това позиционира модела директно срещу Porsche Taycan Turbo GT и Lucid Air Sapphire.
За марка, чиято идентичност е изградена върху звука и яростта на двигателите с вътрешно горене, електрическият GT 4-Door Coupe е най-смелото изявление досега, че в Афалтербах вярват, че могат да предложат още по-екстремна производителност, без нито едно бутало. Обратното броене започна.
Последвайте ни в Google News