Horse Powertrain, съвместно дружество между Geely и Renault, беше избрано от Scania да достави своята усъвършенствана система за удължаване на пробега (range-extender). Тя ще бъде използвана в пилотен тежкотоварен камион за дърводобив, който се тества в Швеция. Сътрудничеството бележи важна стъпка в изпитването на хибридни решения за задвижване в силно натоварени транспортни приложения като горската логистика.
Проектът е част от програмата Scania Pilot Partner и се осъществява в Швеция съвместно със SCA, една от най-големите европейски компании в горската промишленост.
Камионът е проектиран да се справя с най-тежките маршрути за дърводобив в Швеция, превозвайки тежки товари през стръмни и отдалечени терени, където достъпът до зарядна инфраструктура е силно ограничен. Чрез комбинирането на мощно електрическо задвижване с генератор, проектиран в Швеция от подразделението на Horse Powertrain – Aurobay Technologies, камионът постига едновременно голям пробег и намалени CO₂ емисии.
Тестовият маршрут е с дължина около 16 км, като оперативната цел е извършването на 7–8 курса дневно. Това е съпоставимо с производителността на дизелов камион и е малко по-високо от тази на чисто електрически камион поради елиминирането на престоя за зареждане.
Конфигурацията подпомага батериите на камиона със система за удължаване на пробега с мощност 120 кВт, базирана на високоефективния 2,0-литров двигател на Horse Powertrain, който може да работи с различни горива. Устройството действа изцяло като бордови генератор, който доставя електрическа енергия при необходимост – например при дълги преходи, екстремни температури или неочаквани закъснения.
Модулната архитектура на системата се основава на същата основна технология, използвана в хибридните системи на компанията за леки и лекотоварни автомобили, но е адаптирана за по-високата мощност и изискванията за издръжливост при тежкотоварни приложения. За разлика от конвенционалните генератори с фиксирана скорост, двигателят може да работи в целия си оборотен диапазон. Това позволява на системата ефективно да доставя необходимата мощност, като същевременно поддържа ниски нива на разход на гориво, шум и вибрации.
В момента пилотният камион преминава тестове в реални експлоатационни условия, превозвайки пълни товари с дървесина, за да се съберат данни за производителността и ефективността му. Резултатите ще послужат за бъдещото внедряване на електрически задвижващи системи в горския сектор и други тежкотоварни сектори.
От Horse Powertrain подчертават, че технологии като системите за удължаване на пробега играят ключова роля за ускоряване на прехода към транспорт с нулеви емисии. Като позволяват значително намаляване на емисиите още днес, без да се налага изчакването на перфектна инфраструктура, те допринасят съществено за прехода към въглеродна неутралност.
Последвайте ни в Google News