Администрацията на Тръмп предлага радикална промяна в стандартите за горивна ефективност

Администрацията на президента Тръмп обяви планове за значително намаляване на стандартите за разход на гориво. Новото предложение цели среден разход от около 6.8 л/100 км до модел 2031 г., като същевременно премахва кредитите за електрически автомобили и прекласифицира кросоувърите като леки автомобили.

В официален документ Белият дом обяви намерението си да преразгледа „скъпите и незаконосъобразни“ стандарти за среден корпоративен разход на гориво (CAFE), въведени от предишната администрация. Според изявлението целта е стандартите да се върнат към „нива, които реално могат да бъдат постигнати с конвенционални бензинови и дизелови автомобили“.

Оттам допълниха, че това е в ярък контраст с „нереалистичните цели“, одобрени от администрацията на Байдън, които на практика биха довели до задължително преминаване към електрически автомобили. Според Белия дом предишните норми са били невъзможни за постигане с наличните технологии при автомобилите с двигатели с вътрешно горене и са щели да „наложат масов преход към електрически превозни средства, който американските потребители не са искали, придружен от значително повишаване на разходите за живот“.

В изявлението се посочва още, че средната цена на нов автомобил би се повишила с близо 1000 долара в сравнение със стандартите, предложени сега. Правителството твърди, че този ход ще спести на американците 109 милиарда долара през следващите пет години. Белият дом също така предполага, че като се даде възможност на повече хора да купуват по-нови и по-безопасни превозни средства, промяната „се очаква да спаси повече от 1 500 живота и да предотврати близо четвърт милион сериозни наранявания до 2050 г.“.

Мащабни промени, по-ниска ефективност

Министерството на транспорта предостави повече подробности, като разкри предложението, наречено „Свободата означава достъпни автомобили“. То предвижда преразглеждане на стандартите CAFE за моделите от 2022 до 2031 г. Новите норми ще бъдат „разработени без да се вземат предвид електрическите автомобили и търговията с кредити“ и ще изискват само скромно увеличение на горивната ефективност.

За леките автомобили предложението предвижда годишно увеличение от 0.5% за моделите от 2023 до 2026 г. След това то ще спадне до 0.35% за модел 2027 г. и 0.25% за периода от 2029 до 2031 г.

За лекотоварните автомобили Националната администрация за безопасност на движението по пътищата предлага увеличение от 0.5% за моделите от 2023 до 2026 г. То ще бъде последвано от увеличение от 0.7% за 2027 г. и по-ниско подобрение от 0.25% за периода от 2029 до 2031 г.

Какво означава новата математика

Въпреки че процентите трудно се превръщат в конкретни стойности, Министерството на транспорта заяви, че предложението ще доведе до среден разход на гориво за целия автопарк от около 6.8 л/100 км (34.5 mpg) до модел 2031 г. Търговията с CAFE кредити също ще бъде премахната през модел 2028 г., което ще навреди значително на компании за електрически автомобили като Tesla.

Освен това предложението ще „прекласифицира кросоувърите и малките SUV автомобили като леки автомобили вместо лекотоварни“. Това на практика ще облекчи изискванията за този изключително популярен клас превозни средства.

След като предложението бъде публикувано във Федералния регистър, ще започне 45-дневен период за обществено обсъждане. Този ход вероятно ще предизвика сериозни спорове, но става все по-ясно, че американците не са готови за пълен преход към електрическо задвижване и той ще бъде много по-постепенен, отколкото много негови поддръжници се надяваха.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации