Ford отново изтегля хибридни модели заради софтуерен проблем

През май 2024 г. Ford Motor Company обяви сервизна акция за 8 727 хибридни автомобила заради софтуерен дефект, който може да превключи скоростната кутия в неутрална позиция по време на движение. Това е третият подобен случай за компанията, свързан със същия проблем.

История на повтарящия се проблем

През февруари 2025 г. последва втора сервизна акция, тъй като при малък брой хибридни пикапи и кросоувъри софтуерното решение не е било инсталирано правилно, въпреки че ремонтът е бил отчетен като успешно завършен. Сега, през декември 2025 г., Ford отново изтегля автомобили, като този път обяснението е, че определен брой VIN номера са били пропуснати в предишните кампании.

За пореден път собствениците ще бъдат уведомени по пощата, за да посетят сервиз, където софтуерът на контролния модул на хибридното задвижване (HPCM) ще бъде актуализиран до последната версия. Дилърите ще получат електронно известие не по-късно от 15 януари 2026 г., а уведомяването на клиентите е насрочено за периода между 26 и 30 януари 2026 г.

Засегнати автомобили и техническа причина

Новата сервизна акция засяга един автомобил Ford Escape Hybrid, модел 2020 г., както и 86 броя от модела Maverick Hybrid, произведени между 11 март 2021 г. и 4 април 2024 г. Подобно на предишните случаи, автомобилът може неочаквано да премине в неутрална позиция, когато контролният модул на хибридната система отчете шум в сензора за позицията на паркиращия механизъм. Този шум води до грешен диагностичен код, който задейства проблема.

От Ford съобщават, че пълният списък със засегнатите VIN номера ще бъде качен на потребителския уебсайт на компанията на 15 януари 2026 г.

Производствени промени и бъдещи планове

Моделите Escape и Maverick са базирани на платформата C2 на производителя, която се използва и за Lincoln Corsair и Bronco Sport. Въпреки че не е изграден директно върху C2, изцяло електрическият Mustang Mach-E използва архитектура, произлизаща от нея. Mach-E се сглобява в завода в Куаутитлан, Мексико, докато Maverick и Bronco Sport се произвеждат в Ермосильо.

Заводът в Луисвил, Кентъки, където доскоро се произвеждаха Escape и Lincoln Corsair, прекрати тяхното сглобяване по-рано през декември 2025 г., без да са обявени преки наследници. В момента предприятието преминава през мащабно преоборудване в подготовка за производството на все още неназован електрически пикап. Очаква се новият модел, базиран на напълно новата архитектура Universal EV, да се появи при дилърите през 2027 г. с целева начална цена от около 30 000 долара.

Пикапът ще използва литиево-желязо-фосфатни батерии и се очаква да постига ускорение от 0 до 100 км/ч, сравнимо с това на Mustang EcoBoost. Целевият пробег по стандарта на EPA е малко над 480 км.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации