Дълги години V8 двигателите бяха еталон за мощност и въртящ момент. Десетилетия наред автомобилните производители разчитаха на големия работен обем на осемцилиндровите агрегати, за да постигнат впечатляващи динамични характеристики. Някои от тях генерираха сериозна мощност дори без турбокомпресори, а други с лекота надхвърляха 1000 к.с. с помощта на принудително пълнене. С времето обаче тази ера изглежда е към своя край.
В наши дни много производители се насочват към по-малки четирицилиндрови двигатели, обикновено с обем между 1,6 и 2,0 литра, които се отличават с висока горивна ефективност. С добавянето на турбокомпресор те могат да произведат значително повече мощност. Още по-впечатляващото е, че тези агрегати все по-често се комбинират с електромотори, което може да удвои системната мощност и да направи V8 двигателите ненужни. За доказателство служи този луксозен спортен седан, чийто четирицилиндров хибриден двигател съперничи на най-добрите V8 модели.
Под капака: Четирицилиндров турбо двигател с технологии от Формула 1
В продължение на години, ако някой търсеше Mercedes-Benz C-Class с повече мощност, изборът беше C63. Инженерите от AMG предлагаха този модел като по-луксозна алтернатива на конкуренти като BMW M3. Това означаваше и преминаване към 4,0-литров V8 двигател с два турбокомпресора, който произвеждаше 510 к.с. – музика за ушите на всеки автомобилен ентусиаст. Последното поколение на Mercedes-AMG C63 обаче вече се задвижва от хибридна система. Това може да звучи кощунствено за заклетите фенове, но технологията е по-впечатляваща, отколкото изглежда.
Новото задвижване комбинира 2,0-литров четирицилиндров редови двигател с турбокомпресор и електромотор с мощност 204 к.с. Резултатът е впечатляваща системна мощност от 680 к.с. и огромен въртящ момент от 1020 Нм. Благодарение на това ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 3,4 секунди.
Задвижване, вдъхновено от състезателната писта
Под предния капак на C63 S E Performance работи ръчно сглобен 2.0-литров четирицилиндров турбо двигател. Той е комбиниран с електромотор с мощност 201 к.с., монтиран на задната ос – система, която е директно заимствана от отбора на Mercedes-AMG Petronas във Формула 1. Електромоторът черпи енергия от батерия с капацитет 4,8 кВтч, която осигурява пробег в изцяло електрически режим от около 10 км. Това не е типичен плъгин хибрид, а система, насочена изцяло към постигането на максимална динамика.
По отношение на динамичните характеристики, този мощен хибриден C63 ускорява от 0 до 100 км/ч само за 2,9 секунди. Това е постижение, сравнимо с Tesla Model S Plaid и други спортни седани като Porsche Panamera Turbo S. Според Mercedes максималната скорост достига 280 км/ч, макар че подобни стойности са постижими единствено на писта.
Комфортен интериор и елегантен дизайн
Вътре Mercedes-AMG C63 S E Performance не се различава драстично от стандартната C-класа. Основните изключения са уникалните тапицерии и декоративни шевове, както и спортните седалки с логото на AMG, които се отличават с изразена странична опора и специални отвори за намаляване на теглото. В купето присъстват и множество удобства като панорамен покрив, отопляеми и вентилирани предни седалки, както и опционален отопляем волан и акустични стъкла за по-добра шумоизолация.
Моделът е оборудван и с 11,9-инчов сензорен екран на инфоразвлекателната система, интегриран в централната конзола. До него е разположен 12,3-инчов дигитален инструментален панел, който показва цялата важна информация за автомобила и може да бъде конфигуриран според предпочитанията на водача. Налични са също свързаност с Apple CarPlay и Android Auto, както и висококачествена аудиосистема Burmester. Всичко това превръща Mercedes-AMG C63 в автомобил с впечатляващи характеристики и комфортен интериор, подходящ за ежедневна употреба.
Возия и управляемост
Според автомобилните критици возията на C63 Performance е твърда, но не и некомфортна, а управлението е прецизно и с добра обратна връзка. Спирачният път също е подобрен спрямо предходната версия, като са необходими само 42 метра за спиране от скорост 110 км/ч. За сравнение, модел 2023 г. е имал нужда от 48 метра за спиране от същата скорост.
Как се представя C63 S E спрямо конкурентите
Макар автомобил като Mercedes-AMG C63 S E Performance да изглежда без сериозна конкуренция предвид мощността си, има няколко модела, които могат да се съревновават с него. Сред тях са:
- Cadillac CT4-V Blackwing
- BMW M4
- Tesla Model S Plaid
- Porsche Panamera Turbo S
В сравнение със своите конкуренти, C63 Performance развива същата мощност, но дори по-висок въртящ момент, което е още едно доказателство за неговите впечатляващи възможности. Автомобилът предлага и добро съотношение между цена и динамични характеристики.
Mercedes-AMG C63 S E Performance се позиционира изключително конкурентно на пазара. Моделът е по-достъпен от повечето си съперници, като същевременно предлага сравними или дори по-високи динамични характеристики. Това го превръща в предложение с отлично съотношение между цена и качества.
Този спортен седан може да бъде бъдещето на AMG
Като се има предвид, че Mercedes-AMG работи по предстоящи модели като GLC S E Performance Coupé и SUV, които използват подобна хибридна система, както и по GT 63 PRO с битурбо V8 двигател, може да се каже, че C63 S E Performance е стъпка в нова посока. Макар мнозина да гледат с пренебрежение на хибридните задвижвания и да ги свързват само с горивната ефективност, Mercedes-AMG C63 доказва, че помощта от електромотор може да постигне много повече.
Това става особено очевидно, като се има предвид, че автомобилът разполага с почти три пъти по-голяма мощност от стандартния седан C 300, който генерира 255 к.с. от своя турбо четирицилиндров двигател. Така че, въпреки че последното поколение на Mercedes-AMG C63 може да изглежда като светотатство за почитателите на V8 двигателите, те вероятно ще преосмислят позицията си, когато осъзнаят, че турбокомпресорът и електромоторът са перфектният заместител на големия работен обем.
Последвайте ни в Google News