Leapmotor C10 успя да впечатли още с появата си преди около година. Комбинацията от качествена изработка, сдържан стил и комфортно пътно поведение го открои сред множеството средноразмерни електрически и плъгин хибридни SUV автомобили. Наличието на изцяло електрическа (BEV) и плъгин хибридна (PHEV) версия, които са почти идентични, предложи богат избор на купувачите, а наскоро се появи и изключително бърза версия със задвижване на четирите колела.
В този пакет обаче имаше един сериозен пропуск, или по-скоро поредица от малки недостатъци, които се натрупваха до един голям проблем. Става дума за асистиращите системи за водача (ADAS), които бяха невероятно натрапчиви, настоятелни и изключително дразнещи.
Проблемът: Дразнещите асистенти
Сякаш това не беше достатъчно, но системите можеха да бъдат изключени само когато автомобилът е в паркинг режим, което изискваше продължително преминаване през различни менюта. Това правеше всяко потегляне ненужно сложно.
Последната софтуерна актуализация по въздуха (OTA) за C10 обаче носи множество промени, насочени именно към тези оплаквания. Тя включва няколко усъвършенствания и нови функционалности за асистиращите системи, които наистина са ги подобрили значително.
Решението пристига по въздуха
На пръв поглед актуализациите изглеждат незначителни, но общият им ефект е драстично подобрение в изживяването при шофиране на C10. Например, водачите вече имат възможност да управляват повечето ADAS функции на всяка предавка, а не само в паркинг режим – малка промяна с огромен ефект.
Адаптивният круиз контрол (ACC) и системата за поддържане на центъра на лентата (LCC) са преработени, така че вече са значително по-малко натрапчиви. Асистентът за поддържане на лентата (LKA) също е подобрен, за да осигури „по-добра чувствителност и ефективност“.
На практика всичко това означава, че C10 вече не „дърпа“ волана, а реакциите на системите са по-плавни, когато се наложи да се намесят. Още по-голямо подобрение има при самите предупредителни сигнали.
Ключови подобрения в детайлите
Промени са направени и в системите за предупреждение. Иконите за предупреждение за умора на водача (DDAW) и за разсейване (ADDW) са преместени на приборното табло. Звуковите сигнали също са променени – те са по-тихи и с по-кратка продължителност.
В резултат на това C10 вече не издава непрестанни звуци по време на шофиране. Сигналите са толкова тихи и фини, че в повечето случаи дори не се налага да бъдат изключвани. Те са кратки, редки и най-важното – не заглушават аудиосистемата и не са настоятелни.
Ако дори това е прекалено, Leapmotor са добавили и фантастична нова опция, която всеки автомобил трябва да има: възможност за задаване на потребителски профил директно към бутон на волана. Този профил може да бъде настроен според индивидуалните предпочитания, включително с изключване на всички асистенти и предупреждения. С едно натискане на бутона се извиква профилът, а с второ се потвърждава, като така автомобилът е конфигуриран точно по желания начин.
Все още има място за подобрение
Въпреки че промените в ADAS системите носят огромни подобрения, C10 все още не е перфектен. Адаптивният круиз контрол продължава да бъде леко дразнещ, особено в завои. Подобно на много други китайски автомобили, той не се справя добре с кривините на пътя и често намалява скоростта до 30-40 км/ч, далеч под препоръчителната, а понякога дори се изключва напълно.
Друг недостатък е нова функция, добавена като частична компенсация за липсата на Android Auto и Apple CarPlay. Приложението QDLink позволява на собствениците на Android устройства да дублират екрана на телефона си върху инфоразвлекателната система на автомобила. На теория това звучи като добро решение, но на практика е нестабилно и бъгаво приложение, което е трудно за първоначална настройка и рядко работи, като най-често резултатът е празен екран. Този проблем само подчертава липсата на официална поддръжка за Android Auto.
Други новости в актуализацията
Навигационната система също е обновена с добавянето на опция за избягване на платени пътища, подобрена 3D визуализация на маршрута и по-ясни имена на локации. Подобрени са и възможностите за гласово разпознаване с нови команди. Лентата за бърз достъп вече включва контроли за климатичната зона на пътника и подгряването на огледалата.
Мобилното приложение на Leapmotor също е подобрено и вече включва споделяне на дигитален ключ. Основният потребител може да предоставя временен или постоянен достъп до автомобила на други потребители с регистриран акаунт, давайки им възможност за отключване, дистанционно управление и преглед на данни за позиция и разход на енергия.
Като се изключат някои несъвършенства, последната OTA актуализация напълно преобрази Leapmotor C10. От отличен SUV с безкрайно дразнещи асистенти, които правеха шофирането неприятно, той се превърна в отличен SUV, който вече е и удоволствие за управление.
Последвайте ни в Google News