Volkswagen работи върху нова горивна клетка, която е много по-евтина от сегашните. Благодарение на нея ще има водородни автомобили, които могат да изминат 2000 километра с един резервоар.
Немската компания вече подаде заявление за регистрация на патент за новата водородна горивна клетка.
Тази новина показва, че има обрат в позицията, която Volkswagen досега показваше към водорода. Подобно на Илон Мъск, главният изпълнителен директор на германския производител Херберт Дийс отрече потенциала на водорода като източник на енергия за електрическите автомобили в публикация в социалните мрежи от май 2022 година.
Как работи зареждането с водород?
Батериите на електрическите автомобили освобождават електричество според нуждите на превозното средство. Водородните горивни клетки, от друга страна, са способни да генерират собствено електричество.
За тази цел те се нуждаят от резервоар с високо налягане, който съхранява водорода под газова форма (ако е течен, ще трябва да се съхранява при много ниски температури) и горивна клетка, която превръща водорода в електричество.