Lexus ES влиза в моделна година 2025 с леки козметични обновления и завръщането на специалния пакет Black Line. Добрата новина за клиентите е, че ценовата листа остава непроменена спрямо предходната година. Автомобилът продължава да се предлага с избор между V-образен шестцилиндров двигател, четирицилиндров мотор и хибридно задвижване.

Пакетът Black Line Special Edition

След четиригодишно отсъствие, пакетът се завръща в лимитирана серия от 1000 автомобила за Северна Америка. Той добавя заден спойлер, капаци на огледалата и акценти по праговете в черен цвят. Тази опция е налична ексклузивно за версията ES 350 с ниво на оборудване F Sport Handling.

Версии и двигатели

Версията ES 350 разчита на 3,5-литров V-образен шестцилиндров двигател с мощност 302 к.с. и въртящ момент от 362 Нм. Задвижването е предно, а скоростната кутия е 8-степенна автоматична. Тази модификация се предлага в нива на оборудване Base, Luxury, Ultra Luxury и F Sport Design.

На разположение е и вариант ES 250 AWD, оборудван с 2,5-литров четирицилиндров двигател, който генерира 203 к.с. и 250 Нм. Той е комбиниран със система за задвижване на четирите колела и се предлага в същите нива на оборудване като ES 350, с изключение на F Sport Handling.

Хибридният ES 300h съчетава 2,5-литров двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, с доказаната хибридна система на Lexus. Системната мощност достига 215 к.с., а задвижването е само предно. Тази версия се отличава с нисък среден разход на гориво от около 5,3 л/100 км и е налична в нивата на оборудване Base, Luxury, Ultra Luxury, F Sport Design и F Sport Handling.

Технологии и оборудване

Стандартното оборудване включва 8-инчов сензорен екран за инфоразвлекателната система, като опционално се предлага и по-голям, 12,3-инчов дисплей. Безжичната свързаност с Apple CarPlay и Android Auto също е част от базовия пакет. Списъкът с опции съдържа технологии като проекционен дисплей и дигитален ключ, достъпен през смартфон.

Седанът разполага и с пълен пакет стандартни системи за подпомагане на водача. Сред тях са адаптивен круиз контрол, система за предотвратяване на сблъсък с функция за автоматично аварийно спиране и асистент за поддържане на автомобила в лентата на движение.

Настоящото поколение на Lexus ES, което дебютира през 2019 г., е изградено на платформата TNGA-K, споделена с Toyota Camry. Фактът, че обновеният Camry за 2025 г. се предлага ексклузивно като хибрид, подсказва, че Lexus може скоро да предприеме подобна стъпка и за своя седан.

, ,

Подобни публикации