Марката усилва удоволствието от шофирането и потребителското изживяване със значителни подобрения в производителността, благодарение на внедряването на нови електрически технологични решения.
Пускането на пазара на новия Lexus RZ демонстрира ангажимента на Lexus да увеличи максимално предимствата, които електрическата технология носи на BEV — електрическите превозни средства с батерии — не само по отношение на шофирането и пътническото изживяване.
Промените, въведени в обновения RZ, включват значителни подобрения в батерията и мощността на двигателя, както и задълбочен преглед на всички компоненти, които съставляват електрическата платформа и структура на RZ. Това се допълва и от подобрена производителност на зареждане и пробег. RZ потвърждава статута на Lexus като технологичен пионер, тъй като е първият модел, който комбинира кормилна система Steer-by-Wire с радикално нов, атрактивен волан в стил Jet. Резултатът е просто и интуитивно управление, което повишава безопасността и видимостта, с отлична отзивчивост и прецизен контрол за водача.
Новият RZ F SPORT разполага с първата система за виртуално превключване на предавките, Lexus Interactive Manual Drive, която възпроизвежда работата, звука и усещането на ръчна трансмисия в изцяло електрически автомобил. В допълнение към предлагането на нови, по-мощни задвижващи агрегати, RZ постига и подобрена ефективност с всяка версия, което води до увеличен пробег и намалено време за зареждане.
В основата си, новият RZ продължава да демонстрира майсторството и изработката на експертите Takumi на Lexus, изпълнен с детайли, които отразяват философията Lexus Omotenashi за комфорт, безопасност и функционалност както за водача, така и за пътниците. От динамична гледна точка, подобренията, въведени в тази нова гама, подсилват Lexus Driving Signature, осигурявайки по-голяма увереност, контрол и комфорт за водача по всяко време. Новият RZ е част от програма за разработване на електрически превозни средства на Lexus, която ще разработи три нови модела до март 2026 г. Те ще включват новия ES, представен миналия април, обновения RZ и друг нов модел. Заедно тези модели подсилват мултитехнологичната стратегия на Lexus за електрифицирани превозни средства, предлагайки на клиентите различни технологични опции.
Lexus проектира всички модели в своята гама с цел да предостави характерното за марката изживяване при шофиране. Унифицирано изживяване при шофиране, при което водачът се наслаждава на комфорт, увереност и контрол над автомобила си по всяко време.
Едно от подобренията е увеличаване на структурната твърдост. Предната опора на радиатора е увеличена, а съединителят е подсилен. Междувременно добавянето на допълнителна задна опора спомага за намаляване на локализираната торсионна деформация.
Системата за окачване – MacPherson за предния мост и двойни носачи за задния – се възползва от внимателно настроени амортисьори, както и от предни и задни пружини, за да се насърчи по-динамично представяне и да се постигне добър баланс между стабилност и комфорт при возене. Лагерите на кормилното управление, са пренастроени за по-директна и прецизна реакция. Други забележителни иновации в окачването включват новата форма на долния лост на предното окачване, която е намалила общото тегло, и новите вътрешни компоненти на главината на колелото, които подобряват триенето и спомагат за оптимизиране на пробега.
Монтажът на кормилната кутия също е регулиран, за да направи системата по-твърда и пъргава. Интелигентната система за задвижване на всички колела на Lexus, DIRECT4, е основно преработена, за да подобри сцеплението и стабилността в новите модели RZ със задвижване на всички колела. Интелигентната система автоматично контролира разпределението на мощността, доставяна между предния и задния електрически мост, в зависимост от условията на шофиране и действията на водача. Една от въведените промени е разширяването на разпределението на въртящия момент. Отчасти благодарение на увеличената мощност на системата, мощността се разпределя между предния и задния мост в съотношение 60:40 и 0:100 по време на потегляне по права линия и ускорение, елиминирайки накланянето на каросерията и осигурявайки усещане за ускорение и контрол. В завоите разпределението на мощността е оптимизирано между 80:20 и 0:100, в зависимост от скоростта на автомобила и ъгъла на завиване, за да се адаптира към условията на шофиране. При влизане в завои, повече мощност се насочва към предния мост, за да се изглади линията. При излизане от завои, разпределението на въртящия момент е съобразено с натоварването на всяко колело, поддържайки баланса на автомобила и позволявайки плавно ускорение. Резултатът е изключително усещане при завиване.
Въвеждането на интегрираната система за управление на динамиката на превозното средство (VDIM) на Lexus, предлагана за ниво на оборудване e-Luxury AWD и стандартна за ниво F Sport, помага за оптимизиране на работата на различни системи за подпомагане на водача, като например спирачната система, антиблокиращата система, контрола на сцеплението, контрола на стабилността и разпределението на спирачното усилие, както и електрическото управление. Това помага за постоянно наблюдение на позицията на различните системи, за да се оцени пътната ситуация, като се минимизира рискът от отклонение на превозното средство.
Lexus продължава да използва специално построените съоръжения в новия си завод в Шимояма, Япония, за да тества всички аспекти на производителността на RZ. Там различните екипи за разработване на продукти си сътрудничат, за да постигнат координирани и ефективни подобрения. В допълнение към използването на усъвършенствани цифрови и компютъризирани техники, екипите могат да настройват фино производителността на автомобила и да гарантират характерното за Lexus управление, като провеждат обширни динамични тестове на специалната писта на съоръжението.
Прогнозните данни за производителността на Lexus показват значително увеличение в сравнение с настоящия RZ: до 95 км повече за модела с предно задвижване (RZ 350e) на 18-инчови джанти.