Повече от десетилетие CLA-Class служи като базовия седан на Mercedes-Benz, а сега е напът да навлезе в своето трето поколение с обновен стил и ново хибридно задвижване.

Като част от разширяващата се гама, преработените 48-волтови хибридни варианти ще се появят след премиерата на два нови изцяло електрически модела CLA. Макар Mercedes все още да не е разкрил всички детайли, известно е, че хибридният CLA ще се предлага в поне две нива на оборудване. Те вероятно ще включват модел с предно предаване и версия със задвижване на всички колела и по-висока мощност. С модернизирания си fastback стил и нова хибридна система, новият CLA-Class е готов да се изправи срещу своите конкуренти в субкомпактния сегмент, сред които са Audi A3 и BMW 2-Series Gran Coupe.

Какво е новото за модел 2027 г.?

CLA-Class навлиза в третото си поколение със сериозни обновления. Mercedes-Benz разработи изцяло нова платформа за предстоящия модел, която ще послужи за основа и на два малки SUV автомобила, както и на комби версия на CLA. Автомобилът запазва своя характерен fastback силует, но с по-съвременен дизайн на предната и задната част, който интегрира мотива на звездата на Mercedes-Benz във фаровете и стоповете. Хибридното задвижване е напълно ново, като комбинира новоразработен 1,5-литров четирицилиндров бензинов турбо двигател с преработена 48-волтова хибридна система. Хибридните варианти на CLA ще бъдат придружени и от два нови изцяло електрически модела, чиято премиера е планирана преди тази на хибридите.

Цени и избор на версия

Очаква се цената на Mercedes-Benz CLA-Class модел 2027 г. да започва от около 47 000 долара и да достига до 58 000 долара в зависимост от оборудването и опциите. Макар Mercedes все още да не е обявил официално цените, знаем, че ще се предлагат поне две конфигурации – една с предно предаване и една със задвижване на четирите колела. Всички нови модели CLA ще разполагат стандартно с LED фарове, електрически сгъваеми и отопляеми външни огледала, панорамен стъклен покрив, волан, облечен в кожа, и отопляеми предни седалки с регулиране в четири посоки.

Двигател, трансмисия и динамика

Новият Mercedes CLA ще използва 1,5-литров турбо двигател с четири цилиндъра и 48-волтова хибридна система. Въпреки че все още липсват пълни детайли за задвижването, от Mercedes потвърдиха, че хибридният CLA ще се предлага с две различни нива на мощност и с предно или със задвижване на всички колела. Системата ще включва батерия с капацитет 1,3 кВтч и електрически мотор с мощност 27 к.с., интегриран в нова версия на осемстепенната автоматична трансмисия с двоен съединител на марката. Електрифицираната трансмисия може да се отдели от двигателя, което позволява на автомобила да се движи само на електричество за много кратки разстояния. По време на скорошен тест на предпроизводствен прототип беше отбелязано, че преходът между бензиново и електрическо задвижване се случва напълно неусетно и че новата електронна спирачна система осигурява силно и плавно спиране.

Ускорение от 0 до 100 км/ч

Mercedes все още не е предоставил данни за ускорението от 0 до 100 км/ч за хибридния CLA. От компанията обаче съобщиха, че най-мощната електрическа версия постига тази скорост за 4,8 секунди. Хибридният CLA вероятно ще има значително по-малка мощност от електрическия вариант, така че ускорението му вероятно ще бъде около 6,0 секунди.

Разход на гориво

Към момента няма официално обявени данни за разхода на гориво на новия хибриден CLA-Class. Информация по темата се очаква с наближаването на пазарната премиера на модела.

Интериор, комфорт и багажно пространство

Интериорът на CLA съчетава свръхмодерен дизайн с класически елементи. Макар огромният дигитален дисплей на приборното табло и екранът на инфоразвлекателната система да доминират в предната част на купето, детайлите от полиран алуминий и кожената тапицерия придават елегантен вид. Леко увеличените външни размери на новия CLA се отразяват и в интериора, който предлага малко повече пространство за краката и главите на пътниците в сравнение с отиващия си модел.

Инфоразвлекателна система и свързаност

Интериорните технологии очевидно са били приоритет при разработката на новия CLA, тъй като таблото е заето почти изцяло от дигитални екрани. Стандартното оборудване включва 10,3-инчово дигитално приборно табло и 14-инчов централен сензорен екран на инфоразвлекателната система. Като опция се предлага огромен дисплей, обхващащ цялото табло (наречен MBUX Superscreen от Mercedes), който добавя допълнителен 14-инчов екран за пътника отпред. Инфоразвлекателната система, навигацията и асистиращите системи на CLA използват новата операционна система MB.OS на Mercedes, която добавя функции като софтуерни актуализации по въздуха и нов виртуален асистент, базиран на изкуствен интелект.

Безопасност и системи за подпомагане на водача

Системите за подпомагане на водача като адаптивен круиз контрол, асистент за поддържане на лентата и автоматично аварийно спиране са стандартни за CLA. Официална информация за резултатите от краш тестове се очаква да бъде публикувана от независимите организации за безопасност след пазарната премиера на автомобила.

Основни системи за безопасност

Ключовите системи за безопасност на модела включват стандартна автономна система за аварийно спиране с разпознаване на пешеходци и велосипедисти, както и стандартно предупреждение за напускане на лентата с асистент за поддържане на курса. Като опция се предлага и адаптивен круиз контрол с функция за центриране в лентата.

Гаранционно покритие и поддръжка

Гаранционното покритие, предоставяно от Mercedes-Benz за CLA-class, е сравнимо със защитата, предлагана от конкурентни автомобили на марки като BMW и Audi.

Ограничената гаранция покрива четири години или 80 000 км пробег. Гаранцията на задвижването има същите параметри. Автомобилът не се предлага с включено безплатно планово обслужване.

, ,

Подобни публикации