Малко имена в света на суперавтомобилите имат същата тежест като McLaren. С премиерата на Artura, компанията навлезе в нова територия със своя първи plug-in хибрид, способен да се движи и само на електричество. Сега McLaren разширява гамата с Artura Spider, който съчетава иновативното задвижване със сгъваем твърд покрив, за да предложи вълнение от шофирането под открито небе без компромис с динамиката.
Този автомобил е олицетворение на модерния суперавтомобил. Хибридната му система не е просто демонстрация на екологична ангажираност, а средство за извличане на максимума от задвижването. И докато някои електрически автомобили се усещат бездушни, Artura Spider доказва, че наличието на електромотор не означава загуба на характер.
Технически погледнато, Artura и Artura Spider се считат за модели от начално ниво в гамата на McLaren. С начална цена от 273 000 долара обаче, този израз звучи почти подвеждащо. Независимо от позиционирането си, Spider е истински суперавтомобил във всеки един аспект.
Дизайн и аеродинамика
Визуално Artura Spider запазва разпознаваемия дизайнерски език на McLaren. Елементи от въглеродни влакна и скулптурирани алуминиеви панели оформят силует, който е колкото агресивен, толкова и елегантен. Дизайнът е изцяло подчинен на аеродинамиката: остър, нисък сплитер, скосени LED фарове, които се вливат в каросерията, и функционални въздухозаборници отпред и отстрани. В задната част, двойна изпускателна система с активни клапи осигурява дълбок, гърлен звук, който се променя в зависимост от режима на шофиране, независимо дали покривът е вдигнат или свален.
Разбира се, емблематичните за McLaren врати тип „пеперуда“ превръщат всяко влизане и излизане в събитие. Те се отварят към фокусиран, минималистичен и безкомпромисно ориентиран към динамиката интериор. В него липсва излишен лукс, но всичко се усеща обмислено, удобно и функционално.
Хибридна система за върхова динамика
Кабриолетите по своята същност са забавни, но Artura Spider издига преживяването на ново ниво. Сгъваемият твърд покрив се отваря или затваря само за 11 секунди при скорост до 50 км/ч – идеално за спонтанни решения, когато слънцето се покаже.
Въпреки че е plug-in хибрид, Artura Spider не следва стандартните правила. Тук няма система за регенеративно спиране. Вместо това, батерията се зарежда в определени режими на шофиране, като енергията се използва предимно за подпомагане на ускорението или за пробег до 34 км само на ток. Но нека бъдем честни – едва ли някой купува McLaren Spider, за да се движи безшумно из града.
На пътя Artura Spider се усеща също толкова вълнуващо, колкото и изглежда. Общата мощност от 690 к.с. идва от комбинацията между V6 двигател с два турбокомпресора и електромотор. В режим Sport, електромоторът подпомага потеглянето, преди да отстъпи водещата роля на двигателя с вътрешно горене, като същевременно се презарежда по време на движение. Други режими интегрират електрическото задвижване в по-голяма степен, а при желание автомобилът може да се движи и в пълна тишина.
Усещане зад волана
Настройката на контролите изисква кратък период на адаптация. Бутони зад волана управляват режимите на шасито и задвижването, докато малки превключватели сменят между ръчен и автоматичен режим на трансмисията. След като водачът свикне, всичко се усеща интуитивно и е проектирано с фокус върху него.
Оригиналният Artura спечели признание като един от най-добрите спортни автомобили със средно разположен двигател, а версията Spider се основава на успеха му, добавяйки повече гъвкавост и характер. Той е впечатляващ на външен вид, забавен за управление и изпълнен с индивидуалност, която превръща всяко пътуване в незабравимо преживяване.
convertible sports car, hybrid supercar, McLaren Artura Spider