Лозунгът на BMW е The Ultimate Driving Machine, но понякога именно заради него възникват много проблеми за компанията. Ако от BMW произведат автомобил, който да не отговаря на условията на перфекционизъм, то тогава има опасност от вълна от критики в интернет пространството.

Миналата година, моделът IX беше вписан като първия основен електрически SUV на BMW в САЩ.

CarBuzz имаше възможност да изпробва iX миналата година в Германия. След повече тестване, със сигурност стана ясно, че BMW може би най-накрая е успяла да създаде електрически Ultimate Driving Machine и може да се съсредоточи върху други приоритети в електрическият сегмент.

Дизайнерите на автомобила твърдят, че би било трудно да се идентифицира iX като BMW, без наличието на традиционната за компанията решетка. Ако я оставим настрана обаче, може да се каже, че стайлингът на iX е положителен за BMW. Дори можем да приемем модела iX като еволюция от i3.

Да разгледаме интериора

Ако се загледате покрай решетката, ще забележите страхотен дизайн на BMW за всички времена. Има опция за син предпазен колан, която добавя акцент в купето. Както и при други модели на BMW, стъклените елементи произхождат от известната компания Сваровски.

iDrive 8 на BMW е сред най-добрите инфотейнмент системи. Като изключим премахването на физическите контроли за климатика, iDrive 8 е интуитивен за използване, благодарение на големия сензорен екран, копчето iDrive, контролът с жестовете или гласовите команди.

IX също притежава това, което може да се превърне в любимата ни аудио система, достъпна днес. Това е системата от 30-високоговорителя Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound с обща мощност от цели 1615 вата. Системата е скрила високоговорителите в седалките, за да създаде 4D Аудио тактилен бас.

С 516 конски сили от двата мотора, стандартният iX xDrive50 вече е достатъчно бърз. iX M60 произвежда 532 к.с. и 1000 nm при нормални обстоятелства, или 610 к.с. и 1100 nm въртящ момент, когато е активиран лаунч контролът. Двойните мотори могат да задвижват почти 3-тонният джип до 60 км/ч с темпото на спортен автомобил, съперничещ на 3,6 секунди по пътя си към 250 км/ч максимална скорост. За сравнение на M4 CSL отнема същото време, за да достигне 100 км/ч.

Изводът е: изключително луксозен автомобил

Моделът е изключително бърз по права линия, но въпреки това iX M60 е всичко друго, но не и освен пъргав SUV. Кормилното управление е стандартно и въздушното окачване е плаващо, като не успява да вдъхне увереност и стабилност при завои с по-висока скорост.

Когато BMW не са фокусирани върху това да бъдат Ultimate Driving Machine и вместо това полагат усилия в изработването на едно чудесно луксозно превозно средство, тогава резултатите говорят сами за себе си.

Една област за подобряване

Въпреки че се насладихме на 2023 iX, има една област, в която това EV би могло основно да се подобри – скоростите на зареждане. IX предлага само 195 kW пиков заряд, което означава, че теоретично отнема около 35 минути за 111.5 kWh батерия се зареди от 10% до 80%.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации