Според изпълнителният директор на марката Гернот Дьолнер: „Яснотата, фокусът и ангажираността са водещите принципи както на дизайна, така и на самата компания.“

Audi представи новия си Concept C в Милано. Прототип, изработен от алуминий, с прости, футуристични линии, който според ръководителите на компанията ще определи стила на бъдещите модели на немската марка. На пазар, характеризиращ се с много сходства между много от автомобилите, които виждаме по улиците, този ангажимент към иновации и диференциация, представен от Audi, представлява иновативно предизвикателство, което, по думите на създателя му Масимо Фрасела, има за цел да „оформи марка, способна да вдъхновява и да създава културно въздействие“.

Въпреки модерността на цялостния дизайн, този уникален автомобил черпи вдъхновение от традициите на немската марка, датиращи от времето, когато името му е било Auto Unión. Той напомня за много емблематични дизайни, като например едноместния Auto Unión Type C от 1936 г., третото поколение Audi A6 от 2004 г. или по-модерните купета TT и R-8. От всеки ъгъл могат да се оценят елегантните линии на каросерията му, изработена изцяло от алуминий. Батериите за електрическия му двигател са поставени зад седалките, а не в пода. За първи път в роудстър на Audi се използва електрически, твърд покрив, който се прибира. Той е съставен от две части, които се сгъват и запазват формата си, когато искаме да се насладим на шофирането на открито.

Изчистените повърхности, хоризонталните летви и големият аеродинамичен спойлер в долната част подсилват спортния му характер. Фаровете са съставени от четири хоризонтално разположени елемента във всеки преден и заден светлинен клъстер, което ги отличава.

Вътре откриваме просторна и семпла кабина, изработена от рециклирани материали и с много прости, чувствителни на допир контроли. Централният информационен екран с диагонал 26,4 см. се скрива в арматурното табло, когато не се използва. Заедно със сензорните контроли на волана и централната конзола, те създават много комфортен интериор.

Какви са структурните промени на новото Audi?

Според ръководителите на компанията, тази нова философия на дизайна е част от фундаменталната преориентация на Audi и представлява нова ера за цялата компания, подчинена на принципа „Стремец към яснота“. Продуктите, процесите и структурите се фокусират върху най-важното, създавайки пространство за иновации.

„Начинът, по който проектираме нашите автомобили, отразява начина, по който изграждаме нашата компания“, казва главният изпълнителен директор на Audi Гернот Дьолнер. Този нов автомобил предвижда стила на бъдещите модели: най-важното без излишни линии, елементи и ангажимент към геометричната простота. Следователно новата философия на дизайна е корпоративен принцип за Audi, който ще бъде отразен както в дизайна на моделната гама, така и в организационната структура на компанията.

Според Дьолнер, „яснотата е водещият принцип, който ще води Audi към утрешния ден. Фокусираме се върху това, което наистина е важно, за да зададем стандарти в дизайна и качеството. Основата за преориентацията на компанията е положена“, казва той, тъй като от 2023 г. насам са въведени дълбоки промени с така наречената Audi Agenda.

През първата половина на 2025 г. марката продължи усилията си за укрепване на иновационния си капацитет и осигуряване на бъдещето на бизнес модела си. „Вече виждаме първите успехи. Audi ще инвестира приблизително 8 милиарда евро в своите германски заводи до 2029 г. Що се отнася до новите продукти, до края на тази година Audi ще е представила повече от 20 нови модела за 24 месеца, което прави гамата ѝ най-младата в премиум сегмента. Замяната на базовите модели на Audi, като Audi A6 през пролетта и Audi Q3 през лятото, новият Q3 Sportback e-hybrid ще бъде представен следващата седмица на Международното автомобилно изложение в Мюнхен. Планираните нови модели включват изцяло електрически базов модел, който ще се произвежда в Инголщат от 2026 г., както и високопроизводителни автомобили Audi Sport. Гамата ще комбинира изцяло електрически модели, plug-in хибриди и ново поколение автомобили с двигател, с вътрешно горене, за да отговори на търсенето на основните пазари в Европа, Китай и Северна Америка с напредването на прехода към електрическа мобилност.

Относно бъдещото участие на марката в най-високото състезание по моторни спортове през 2026 г., Гернот Дьолнер заяви: „Подготовката за нашия дебют във Формула 1 напредва с пълна скорост. Очакваме с нетърпение да дадем на всички фенове конкретна предварителна информация за това какво могат да очакват от нас във Формула 1 от следващата година.“

Подобни публикации