Знаете ли, че цветът на колата е от съществено значение при препродажба на автомобил втора употреба?

Според данни на изследване на iSeeCars, влиянието на цвета е наистина сериозно. Проучването обхванало продажбите на 650 000 возила, които били над 3-годишна възраст. Целта е да се види до каква степен цветът има връзка със степента на амортизация.

Нека видим и резултатите в конкретни цифри.

Средната амортизация на употребяван автомобил е около 15 процента. При коли с жълт цвят обаче тя е доста по-малко – под 5 процента. Това обяснява защо таксиметровите компании са избрали именно този цвят за такситата (б.а. в България).

Другите цветове „отличници“ са оранжевото и лилавото – съответно с по 10, 7 процента и 13, 9 процента.

Близки до средните са резултатите на зеленото, червеното, синьото и сивото.

Как авторите на проучването обясняват резултатите? Според тях, изключвайки такситата, жълтото е по-рядко срещан цвят за автомобил и това го прави по-ценно. Доста често в такъв цвят са спортни автомобили или други малки возила, които поддържат стойността си. „Хората са готови да платят повече за жълта кола, тъй като тя е отличителна и не се среща толкова често“, твърдят анализаторите.

SUV-моделите и кабриолетите в този цвят се радват на много добри продажби.

За разлика от жълтите, белите коли имат доста по-висока степен на амортизация – процентът при тях е над средния – 15, 5. Черният цвят пък е с над 16 процента амортизация. Проблемът при него е, че е твърде масов и колите с такъв цвят не се открояват на пазара.

При златното и кафявото степента на амортизацията е доста висока – съответно 16, 7 и 17, 8 процента, но причината е точно обратната – срещат се рядко. Причината затова, че купувачите не ги харесват и избягват да ги купуват.

Според друго проучване цветът на автомобила показва характера на собственика му. Ето какви качества притежава човек, притежател на черен автомобил, според психолога Анжела Райт: Това е човек, който иска да бъде приет на сериозно, той е уверен в себе си, няма желание да впечатлява никого и се чувства достатъчно защитен.

Ето и психологически характеристики на притежателите на коли в няколко други цвята, отново според Райт.

Сив – това е изборът на хора, за които не е проблем да се слеят с околната среда и да не се отличават от нея. В повечето случаи те са зрели и нямат нужда от яркост и екстравагантност.

Бял – собствениците на бели коли са перфекционисти, обичат всичко да е в ред и трудно може да им се угоди.

Червен – това са хора, които искат да се откроят от тълпата и всички да ги забележат. Те са ярки, силни и енергични личности. Според Райт хората, които имат червени коли, са с нагласата, че трябва да ръководят и нещата да зависят от тях.

Зелен – спокойни, уравновесени хора, за които модните тенденции не са от чак такова съществено значение.

Оранжев – ведри хора, които са положително настроени и обичат да се забавляват.

Жълт – стигаме до жълтото, цветът, за който споменахме вече, че е „отличник“, когато става дума за амортизация. Собствениците на жълти автомобили са уверени, жизнерадостни, не обичат да им се противоречи и не се интересуват от мнението на другите за тях. По принцип, според психолозите, жълтото е цветът на егоцентризма и самоувереността.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации