Ако сте решили да си купите автомобил на старо, двигателят е първото нещо, на което трябва да обърнете внимание. Колкото по-прост е той, толкова по-дълго време може да издържи. Нужен ви е евтин и надежден двигател, с не особено скъп ремонт, а това със сигурност могат да ви предложат 1,6-литровите атмосферни мотори. Обикновено става дума за коли на около 10-15 години, а офертите за тях не са никак малко.

За едни от най-надеждните мотори се считат 1,6-литровите с атмосферно пълнене. Като негови основни предимства могат да бъдат отчетени простата му конструкция, неголямата придирчивост към използваните горива и сравнително евтините ремонти. Това му дава възможност да изкара безпроблемно стотици хиляди километри, а на собствениците на автомобила – гаранция за дълга употреба. Той има един разпределителен вал, по два клапана на цилиндър, многоточково впръскване и напълно чугунен блок. Още преди 20-ина години компаниите решиха да заложат на компресор, по 4 клапана на цилиндър, директно впръскване и изцяло алуминиева обвивка. Но дълго време голяма част от предлаганите модели си останаха със старите чугунени мотори. Кои от тях се считат за най-надеждните, ще разберем сега.

Dacia Logan – K7M

Кои са евтините коли на старо с най-здравите двигатели - dasia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Невероятно здрав двигател с чугунен блок, 8 клапана, разпределено впръскване и ангренажен ремък. Първото поколение на Logan излиза в далечната 2004 година, а моторът К7М има и някои недостатъци – харчи много горивои предлага лоша динамика, но по отношение на издръжливостта си е ненадминат. Въпреки кусурите си, този двигател е поставян също и на Sandero, както и на някои модели на Renault. Макар и шумен, моторът е предпочитан от много шофьори точно заради своята издръжливост и евтината поддръжка.

 

Nissan Tilda – HR16DE

Кои са евтините коли на старо с най-здравите двигатели - nissan

Двигателят на Nissan Tilda – HR16DE се предлага в няколко модификации, използвани за моделите Tilda, Note, Micra, Qashqai, Juke. Renault H4M е негова вариация, използвана при някои от моделите на френската марка и на Dacia. Двигателят е с алуминиев блок с чугунени втулки, 16 клапана, разпределено впръскване, ангренажна верига и входен дефазатор. Като негови слабости се отчитат увеличен разход на масло при шофиране в градски условия и къс живот на ангренажната верига. Въпреки тези му недостатъци, този мотор си остава надежден и предпочитан от голяма част от шофьорите.

Opel Astra H – Z16XER

Кои са евтините коли на старо с най-здравите двигатели - opel

Двигателят Z16XER се счита за особено успешен и се среща не само под капака на германските автомобили, но и при някои италиански марки. Изграден е от устойчив на износване чугунен блок и производителите са заложили на многоточково впръскване на горивото. Моторът има някои недостатъци, като те са свързани с естественото износване на фазовите регулатори и натрупването на въглеродни отлагания. Те обаче не са пречка двигателят да изкара 250 000 км, без да се стига до основен ремонт.

Seat Leon II – EA113

Кои са евтините коли на старо с най-здравите двигатели - seat

Производителите тук са заложили на алуминиев блок с чугунени ръкави, система за разпределено впръскване, 8 клапана и ангренажен ремък. Като негови слабости можем да отбележим стартера и пукнатините в пластмасовия всмукателен колектор. Преди достигането на около 200 000 км, се повишава разхода на масло, особено при шофиране в градски условия. Въпреки тези негови недостатъци, това е един сравнително здрав мотор, който в голяма част от случаите успява да изкара 500 000 км, а частите му са напълно достъпни. Двигател ЕА113 е използван не само при Leon, но и за Seat Altea и Toledo, Skoda Octavia II, Volkswagen Golf V  и Jetta.

Toyota Auris – 1ZR-FE

Кои са евтините коли на старо с най-здравите двигатели - toyota 1

Моторът е с алуминиев блок с чугунени втулки, 16 клапана, разпределено впръскване и ангренажна верига. Точно веригата се посочва като една от слабостите на този двигател и конкретно нейното бързо разтегляне. Често се повреждат фазовите регулатори, а ресурсът на помпата и термостата на охладителната система не е особено голям. Тук има още един недостатък – почти е невъзможно да бъде извършен основен ремонт на двигателя заради конструкцията му. Но пък за сметка на това, моторът е изключително надежден и в по-голямата част от случаите успява да изкара около 350 000 км.

 

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации