Механичните проблеми се увеличават през лятото поради разсейване или системни неизправности.
Често правим грешки, докато шофираме, без да го осъзнаваме. Това се дължи на невнимание или на незнание. Тези обстоятелства могат да доведат до скъпоструващи повреди по автомобила. Навици като прекомерната употреба на климатика, шофиране с резервна гума, използване на съединителя или не регулиране на налягането в гумите могат да причинят повреди, които могат да бъдат избегнати с малки промени по време на шофиране.
Лятото е времената от годината с най-висок процент на повреди. Причината? Често срещани грешки, които много шофьори правят, без да осъзнават рисковете, за безопасността, комфорта и портфейлите си. Експертите ни предупреждават за четирите най-често срещани навика, които причиняват повреди през това време на годината.
Един от тях е навикът да се включва климатикът на пълна мощност веднага щом се запали колата. Когато се качите в колата си, през лятото, е обичайно веднага да включите климатика на пълна мощност. Това поведение обаче натоварва ненужно компресора, един от най-деликатните и скъпи компоненти в системата на автомобила. Интензивната и незабавна употреба увеличава разхода на гориво, при дълги пътувания.
Ето защо е най-добре първо да проветрите интериора, като отворите прозорците за няколко секунди и изчакате известно време след стартиране на автомобила, за да се стабилизира системата, като използвате климатичната система умерено. Препоръчителната средна температура за използване на климатика или климатичната система е около 22 до 24°C.
След като сте на път, не чакайте последния момент, за да отидете на бензиностанцията. Много шофьори са склонни да оставят резервоара си почти празен и този навик има негативни последици. Когато работи с резервно гориво, помпата засмуква натрупани утайки на дъното на резервоара, които могат да запушат филтрите и да повредят инжекторите, което влияе върху производителността и живота на двигателя. Затова е препоръчително никога да не се зарежда под една четвърт от резервоара, особено през лятото, когато жегата може да засили тези ефекти.
Често срещан навик сред някои шофьори е ненужно да оставят крака си върху съединителя, особено по натоварени градски маршрути или дори по време на чести задръствания по магистралите. Задържането на крака върху педала на съединителя, дори леко, причинява непрекъснато триене между диска на съединителя и притискателния диск, което ускорява износването на частите. Това може да доведе до скъпи ремонти и загуба на реакция в системата на съединителя, точно когато е най-необходимо прецизно и бързо превключване на предавките.
Затова е добре да натискате съединителя само когато сменяте предавките и да държите крака си извън педала през останалото време, като използвате поставката за крак отляво.
Препоръчително е също така да регулирате налягането в гумите, когато колата е натоварена. Да тръгнете на път с пълен багажник и пътници, но без да проверите налягането в гумите, е сериозна грешка. Допълнителното тегло увеличава вътрешното налягане, необходимо за поддържане на товара, а високата температура на пътя го увеличава още повече. Ако гумите не са правилно напомпани, те се износват по-бързо, шофирането става опасно и рискът от спукване се увеличава, което може да доведе до сериозни инциденти. Ето защо е важно да се консултирате с ръководството за употреба или етикета на автомобила за препоръчителното налягане, когато превозвате допълнителен товар и винаги да проверявате налягането, когато е студено, преди да тръгнете.
Като цяло проверката на автомобила е ключова за осигуряване на по-безопасно, по-ефективно и по-плавно шофиране по всяко време на годината.