Продажбите им са два пъти по-високи от тези на нови автомобили. Моделите над десет години са най-достъпни и са най-търсени сред купувачите.

Високите цени и финансовите ограничения, с които се сблъскват много семейства, ги карат да избират най-евтините опции на пазара на употребявани коли, когато става въпрос за покупка на автомобил. Поради тази причина продажбите на употребявани автомобили в Европа да се удвоили. Освен това, по-старите автомобили, на възраст над десетилетие, са по-евтини и най-популярни.

Според данни, от индустриалните асоциации, през първите седем месеца на годината в държава членка на ЕС, каквато е Испания са продадени общо 1 385 011 употребявани превозни средства, в сравнение със само 708 139 нови. С други думи, продажбите на употребявани автомобили почти удвояват продажбите на нови, което потвърждава, че испанците търсят най-евтините варианти, за да си осигурят мобилност. Въпреки голямото търсене на такива превозни средства, цените на пазара на употребявани автомобили в повечето европейски страни са останали стабилни и не са се увеличили, както се случи с цените на новите автомобили през последните години.

Според испанският институт за автомобилни изследвания, цената на употребяваните автомобили се задържа стабилна, без големи колебания. Средната обявена цена на употребявани автомобили за тази година е 14 960 евро, което е леко намаление с 0,92% в сравнение с миналата година. Това се дължи на изместването на търсенето към по-стари превозни средства, които са на по-ниски цени.

Тези цифри са в рязък контраст с развитието на цените на новите автомобили. Средната им цена е била 40 582 евро през първите четири месеца на годината, което е увеличение с 9,2% през последната година. През последните четири години цената за закупуване на нов автомобил от дилър в Европа се е повишила с 38,1%.
Търсенето на най-достъпния автомобил се потвърждава от анализа на възрастта на продадените употребявани превозни средства. Повече от половината от тях, по-точно 56,1%, са били на възраст над 10 години, а четирите най-популярни модела са били средно на възраст над 15 години.

Други данни, които отразяват разликата между официалните програми за електрификация и реалността на купувачите, е анализът на продажбите по вид гориво. Въпреки официалните изявления, насочени към насърчаване на продажбата на превозни средства с електрически двигатели, дизеловите автомобили са най-търсените в Европа.

Бензинът е на последно място с 37,4% пазарен дял, докато хибридните и електрическите превозни средства, макар и да набират популярност, все още са на много ниски нива.

Електрифицирани превозни средства

Въпреки че не са се разпространили съвсем на пазара на употребявани автомобили, продажбите на тези видове превозни средства набират скорост на пазара на нови автомобили. През юли миналата година само в Испания са продадени 21 002 електрифицирани леки автомобила (електрически и plug-in хибриди), което представлява увеличение от 154,8% спрямо същия месец на миналата година, представлявайки 21,4% от общия пазар, според данни, публикувани от Anfac. Ако се включат хибридните и бензиновите леки автомобили, продажбите на тези три вида автомобили са се увеличили с 43,3% през юли, в сравнение със същия месец на миналата година, достигайки 64 947 доставени бройки. През юли, с 66,05% от общия пазар, тези превозни средства остават предпочитаният избор за потребителите.

,

Подобни публикации