Volkswagen Южна Африка потвърди, че ще въведе своята „mild-hybrid“ (мек хибрид) технология eTSI в моделните гами на Tiguan и наскоро представения Tayron. Плановете включват и добавянето на системата в новия T-Roc до края на 2026 г. Задвижването комбинира 1,5-литров четирицилиндров турбобензинов двигател с мощност 150 к.с. (110 kW) със седемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител (DSG).
Как работи технологията eTSI
Системата използва 48-волтов стартер-генератор, свързан към коляновия вал чрез ремък, който замества традиционните алтернатор и стартер. Той подпомага бензиновия двигател при потегляне и позволява на трансмисията да превключва в неутрален режим на движение по инерция, когато не е необходимо подаване на газ – например в трафик или при поддържане на постоянна скорост. Технологията включва и система за активно управление на цилиндрите (ACT), която неусетно изключва два от четирите цилиндъра при ниско натоварване, за да пести гориво.
Енергията се съхранява в компактна 48-волтова литиево-йонна батерия, която се презарежда при спиране. За разлика от пълноценните хибридни системи на марката (eHybrid), технологията eTSI не позволява движение само в електрически режим. Освен това тя подпомага и стандартната 12-волтова електрическа система на автомобила.
Според Volkswagen тази система може да намали средния разход на гориво с до 10% в зависимост от приложението. Очаква се задвижването eTSI постепенно да бъде внедрено и в други модели от гамата на компанията за местния пазар, включително Golf и произвеждания в Южна Африка хечбек Polo.