Ford и Volkswagen си сътрудничат тясно през последните няколко години по редица модели – от новия Amarok (който е базиран на Ranger) до новия Transporter (разработен на основата на Ford Transit Custom).
Това партньорство работи и в обратна посока, като Ford пусна в Европа моделите Explorer и Capri, които споделят своята платформа съответно с Volkswagen ID.4 и ID.5.
За съжаление, Ford не успява да се възползва от обичайно силното търсене на електрически SUV автомобили от среден клас и обяви, че ще съкрати близо една четвърт от персонала си в съответния завод. Според информация на Ройтерс европейското подразделение на Ford ще освободи 1 000 служители във фабриката в Кьолн, Германия, където се произвеждат Explorer и Capri. Това е сериозен удар за завода, в който към момента работят малко над 4 000 души.
Говорител на автомобилния производител заяви пред изданието, че търсенето на електрически автомобили в Европа остава далеч под прогнозите на индустрията. Поради тази причина Ford ще премине към едносменен режим на работа в завода в Кьолн от януари 2026 г.
Новината за съкращенията идва само два месеца, след като Ford постигна споразумение с профсъюзите за въвеждане на схема за защита на работните места във фабриката. Тогава беше съобщено, че през следващите пет години ще бъдат извършени доброволни съкращения, но част от тях ще бъдат изтеглени по-рано, за да съответстват на последното решение.
Заводът на Ford в Кьолн някога е бил един от стълбовете на европейските операции на компанията, като през годините там са се произвеждали Capri, Fiesta и редица други важни за пазара модели.
Американската марка е изправена и пред затварянето на завода си в Саарлуис в края на годината, което съвпада с прекратяването на производството на модела Focus.
Слабото търсене на електрически автомобили не засяга само Ford. Дори самият Volkswagen направи значителни промени в производствените си планове миналата година.
Заводът в Цвикау, където се произвеждаше ID.4, както и хечбек моделите ID.3 и Cupra Born, ще сглобява единствено Audi Q4 e-tron от 2027 г. Производството на ID.4 ще бъде преместено изцяло в Емден.
Volkswagen не е обявил планове да запази модела ID.5, като се смята, че търсенето на купе-версията Capri също е по-ниско в сравнение с традиционните им аналози ID.4 и Explorer.
Предишна/Следваща новина

