Honda добавя пакет за лек офроуд към своя най-популярен SUV модел. Новата версия е базирана на хибридното задвижване и носи името CR-V TrailSport.
Какво представлява TrailSport?
Подобно на други модели на марката като Ridgeline, Passport и Pilot, CR-V вече също предлага ниво на оборудване TrailSport. То внася по-сурова естетика и някои леки подобрения за движение извън пътя. При CR-V TrailSport модел 2026 г. промените не са толкова всеобхватни, колкото при другите модели, но не са и чисто козметични.
В моделната гама CR-V TrailSport се позиционира между нивата на оборудване Sport и Sport-L със задвижване на четирите колела, а началната му цена е 40 195 долара. Той използва същото задвижване като останалите хибридни версии – 2,0-литров четирицилиндров двигател, съчетан с два електромотора, които осигуряват обща мощност от 204 к.с. и въртящ момент от 335 Нм. Тази комбинация не превръща автомобила в ракета и не се очаква новият TrailSport да подобри времето за ускорение от 0 до 100 км/ч от 7,9 секунди, постигнато при теста на Hybrid Sport Touring модел 2023 г. Въпреки това задвижването е напълно достатъчно за изпреварване на по-големи превозни средства по магистралата или за изкачване на хълмисти терени.
Пътно поведение и пазарен успех
Макар CR-V да не е най-бързият автомобил на пазара, той предлага гладко возене и управление, което напомня повече на седан Accord, отколкото на SUV с по-висок пътен просвет. Позицията на седене е удобна, управляемостта е сравнително неутрална, спирачките са предвидими, а окачването е стегнато, но не прекалено твърдо. То няма да разклати покупките или спящите бебета, но същевременно позволява ентусиазирано шофиране по приятен участък от пътя.
CR-V е най-продаваният модел на Honda от 2017 г. насам, като през 2024 г. продажбите надхвърлят 400 000 броя. Повече от половината купувачи избират хибридната версия, която се предлага както с предно, така и със задвижване на четирите колела. Разходът на гориво е отличен, въпреки че комбинираният показател на TrailSport от 6,7 л/100 км е малко по-висок от този на другите хибридни модели със задвижване на четирите колела. За моделната 2026 г. промените в гамата на CR-V са минимални – няколко козметични детайла, нови опции за джанти и повече стандартни технологии, включително безжична съвместимост с Apple CarPlay и Android Auto.
Специфични подобрения за TrailSport
Версията TrailSport е нова за 2026 г., но представлява по-скоро фина настройка, отколкото основна промяна. Най-голямата разлика спрямо другите хибридни нива на оборудване е комбинацията от джанти и гуми. Вместо стандартните джанти с всесезонни гуми, TrailSport е оборудван със специфични 18-инчови джанти в цвят Shark Gray и гуми за всякакъв терен Continental CrossContact ATR с размер 235/60R-18. Пътният просвет не е увеличен, така че не се очаква автомобилът да преминава през големи препятствия, но сцеплението на хлъзгави настилки е подобрено.
Друга ключова характеристика е обновената система за управление на сцеплението. Докато предишните CR-V със задвижване на четирите колела можеха да разпределят въртящия момент до 60/40 между предния и задния мост, моделите от 2026 г. могат да достигнат съотношение 50/50. Това означава, че повече тяга може да бъде насочена към задните колела при нужда. Системата също така по-добре разпознава кои колела губят сцепление и изпраща повече мощност към тези с по-добро сцепление, като същевременно прилага спирачно усилие на превъртащите колела.
По време на демонстрация на метални ролки, симулиращи ситуация с няколко колела без контакт със земята, моделът TrailSport 2026 г. успя да се измъкне от ситуация, в която CR-V модел 2025 г. остана блокиран. Това не означава, че по-старият модел би заседнал лесно, а че новият може да преодолее подобни препятствия с по-малко усилия.
Дизайн и интериор
Останалите характеристики на TrailSport са предимно визуални. Версията се предлага в специфичен цвят Ash Green Metallic – приглушен перлен нюанс на зелен градински чай. Автомобилът няма истински защитни кори под купето, но долната част на бронята е получила сребрист декоративен елемент. Оранжеви емблеми с планини отличават версията отпред, отзад и върху подглавниците в интериора. Оранжеви акценти присъстват и в амбиентното осветление, шевовете на седалките и гумените стелки.
При шофиране по асфалт гумите за всякакъв терен не добавят забележим шум или дискомфорт към возията. Интериорът е просторен, с отлично пространство за съхранение и товари, а задните седалки са удобни както за деца, така и за домашни любимци. Двигателят може да стане по-шумен при пълно натоварване, но в градски условия работи тихо.
Краткото офроуд изпитание на мотокрос писта показа, че сцеплението е добро, а системата за контрол при спускане по наклон позволява на CR-V да се справя със стръмни участъци без прекомерно използване на спирачките. CR-V TrailSport вероятно не може да навлезе много по-дълбоко в дивата природа от стандартните версии, но неговите гуми и новият софтуер за управление на сцеплението правят напускането на асфалта по-малко стресиращо.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

