Японският автомобилен производител Nissan разработва нова технология за автономно шофиране в опит да стабилизира своя изпитващ затруднения бизнес. По време на скорошна демонстрация седан Nissan Ariya, оборудван с 11 камери, пет радара и сензор от ново поколение LiDAR, се придвижваше самостоятелно из центъра на Токио. Автомобилът спираше на червени светофари и даваше предимство на пешеходци и други превозни средства на кръстовища.
Очаква се технологията да бъде налична в серийни модели през 2027 г. Досегашните системи за автономно управление на Nissan бяха предназначени за движение по магистрали, където маркировката е ясна и лесна за разчитане. Новата технология обаче е създадена за натоварените и непредсказуеми градски улици.
Наситен пазар и силна конкуренция
Това е сфера със сериозна конкуренция. Според пазарния анализатор IndustryARC, пазарът на самоуправляващи се автомобили се очаква да достигне 2 трилиона долара до 2030 г., благодарение на напредъка в изкуствения интелект, сензорните технологии и възможностите за обработка на данни.
Водещият японски производител Toyota Motor Corp. има партньорство с Waymo – технология за автономно шофиране, разработена от Google. Waymo вече оперира и в Япония съвместно с таксиметрова компания, но все още е на етап тестове. Други автомобилни компании, които също работят по подобни технологии, включват Honda Motor Co., General Motors и Mercedes-Benz, както и компании извън автомобилната индустрия като Amazon и нейното дъщерно дружество Zoox.
Предизвикателства пред Nissan
Усилията на Nissan идват в момент, когато японският автомобилен пазар като цяло е изправен пред сериозни предизвикателства. Компанията изпитва особени затруднения, като е принудена да съкрати работни места и да назначи ново ръководство в опит да осъществи преструктуриране. Производителят на субкомпактния March, електрическия Leaf и луксозната марка Infiniti отчете загуби за периода април-юни, след като приключи предходната финансова година също на червено.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

