Електрическият Yangwang U9 Xtreme си извоюва титлата на най-бързия сериен автомобил в света, след като премина границата от 300 мили в час (482 км/ч).
С постигнатата изумителна максимална скорост от 496,3 км/ч на тестовата писта Automotive Testing Papenburg (ATP) в Германия, моделът на Yangwang надмина както Hennessey Venom GT, така и Bugatti Chiron Super Sport.
Този абсолютен рекорд за сериен автомобил идва само седмици, след като произвежданият в Китай U9 Xtreme официално стана и най-бързият електромобил на планетата.
Всичко това е огромно постижение за марката Yangwang, която е ново, луксозно подразделение на успешната в световен мащаб компания BYD Auto.
Инженерство за високо напрежение
Като доразвита версия на стандартния електрически спортен автомобил Yangwang U9, Xtreme получава подобаващо екстремно увеличение на мощността.
Четири електрически двигателя, способни да се въртят с до 30 000 об/мин, генерират невероятните 3000 к.с. За сравнение, стандартният U9 разполага с „едва“ 1305 к.с.
За захранването на U9 Xtreme се грижи батерията Blade на Yangwang, която за първи път използва 1200-волтова технология, за да предложи още по-бърз темп на разреждане.
Други промени при версията Xtreme, известна преди като Track/Special Edition, включват монтирането на гуми тип „семи-слик“ и по-малки 20-цолови джанти, които заменят стандартните 21-цолови.
Окачването DiSus-X на Yangwang също е получило специфични настройки, за да се справи с изискванията на шофирането с висока скорост на писта.
За тези, които искат да повторят рекордното постижение, Yangwang планира да произведе лимитирана серия от 30 екземпляра на U9 Xtreme.
Рекорд, постигнат с електричество
Зад волана на U9 Xtreme по време на рекордното постижение беше Марк Басенг. С богатия си опит в моторните спортове, включително спечелването на Световния шампионат FIA GT1 през 2012 г., германският пилот беше напълно подходящ за задачата.
Басенг заяви, че този рекорд е бил възможен единствено защото U9 Xtreme притежава невероятна производителност. Той отбеляза, че в техническо отношение подобно нещо не е възможно с двигател с вътрешно горене.
Пилотът добави, че благодарение на електрическия двигател автомобилът е тих, няма резки промени в натоварването и това му е позволило да се съсредоточи още повече върху пистата.
Стела Ли, изпълнителен вицепрезидент на BYD, коментира, че това е изключително горд момент за всички в отдела за изследвания и разработки. Тя подчерта, че Yangwang е марка, която не признава невъзможното и само чрез този ангажимент към бъдещето може да се създаде автомобил като U9X.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

