Всички бъдещи модели на MG, предназначени за австралийския пазар, ще се предлагат с петзвезден рейтинг за безопасност. Това заяви местният ръководител на компанията, Питър Чао.
Китайският производител беше подложен на критики след тестовете на Euro NCAP на малкия хечбек MG 3. По време на изпитанията беше разкрит дефект в заключващия механизъм на шофьорската седалка, който е довел до усукването ѝ при челен удар с частично припокриване.
В резултат на това MG 3 получи оценка „слаб“ за защита на краката на водача. Установено е също, че главата на манекена е достигнала волана през въздушната възглавница.
От Euro NCAP отбелязват, че не са се сблъсквали с подобен проблем при стотиците тестове на пътнически автомобили, проведени от 1997 г. насам.
Въпреки това Euro NCAP присъди на MG 3 общ рейтинг от четири звезди, който беше приет и от местния орган по безопасност ANCAP.
В отговор на въпроси относно сигурността на автомобилите MG, г-н Чао обеща да повиши стандартите за бъдещите модели.
По време на представянето на пикапа U9 той заяви, че работата му е да се фокусира върху бъдещето и че занапред няма да има компромиси. „MG е пет звезди, това е“, допълни той.
Проблемът със заключващия механизъм на седалката е последният от поредица проблеми с безопасността, които засягат моделите на MG в Австралия, на повечето от които компанията е реагирала.
През 2023 г. седанът MG 5 получи нулев рейтинг за безопасност от ANCAP с резултати от 37% за защита на възрастни пътници, 58% за защита на деца, 42% за защита на уязвими участници в движението и 13% за асистиращи системи.
По време на тестовете MG 5 регистрира слаби оценки за защита на гърдите и краката на водача при челен удар с частично припокриване, както и за гърдите и краката на пътника отзад при челен удар с пълна ширина.
Бяха наложени и наказателни точки заради прекомерно натоварване от предпазния колан и наличие на опасни елементи зад арматурното табло.
Впоследствие MG актуализира модела MG 5, който беше тестван отново от ANCAP тази година и получи по-висок рейтинг от три звезди.
В края на миналата година MG обяви софтуерна актуализация за ZS Hybrid+, за да отстрани притеснителен проблем с подаването на мощност, който възниква, когато хибридната батерия на SUV модела е почти изтощена.
В такива ситуации мощността може да бъде драстично намалена, оставяйки автомобила без необходимата тяга за безопасно изпреварване или изкачване на стръмен наклон.
MG Motor Australia все още не е потвърдила актуализация за MG 3 Hybrid+, който използва същото задвижване и страда от същите проблеми.
След разговора с г-н Чао, MG обяви петзвезден рейтинг от ANCAP за новия си пикап U9. Рейтингът обаче се основава на тестове на Maxus eTerron 9 – електрически пикап, изграден на същата платформа като турбодизеловия модел на MG.
Кевин Ганън, директор на MG Motor Australia, заяви, че компанията е искала пикап с двойна кабина, проектиран и конструиран за всички видове клиенти и нуждите на местните купувачи.
„Горди сме да обявим, че MG U9 отговаря на стандартите за петзвезден рейтинг на ANCAP, осигурявайки отлична защита за водачи, пътници и пешеходци. Нашата цел е да постигнем петзвезден рейтинг за безопасност за всички нови модели на MG, които се въвеждат на пазара“, допълни той.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

