Alfa Romeo Junior Elettrica Veloce: Първи впечатления от електрическия спортист

Цена и позициониране

Наскоро за дългосрочен тест пристигна първият изцяло електрически автомобил на Alfa Romeo – Junior Elettrica. Нашият екземпляр не е стандартен, а спортната версия Veloce, оборудвана с множество допълнителни екстри. Това обаче се отразява на цената, тъй като сумата от 48 595 паунда е само със 100 паунда по-ниска от тази на предишния тестови автомобил, Cupra Tavascan, който е значително по-голям.

В повечето случаи в колата се возим само аз и съпругът ми, така че размерът не е от първостепенно значение. В момента обаче се грижа за кучето на дъщеря ми, Исла, и изпробвам колко е удобен автомобилът за четириног пасажер. Не че Исла е придирчива – тя обожава да пътува, без значение дали на задната седалка или в багажника.

Практичност и дизайн

Макар багажникът с обем 400 литра да е напълно приличен за този клас автомобили, скосеното задно стъкло означава, че пространството на задните седалки не е особено щедро за възрастни. Въпреки това за Исла беше комфортно, като тя се чувстваше щастлива както седнала, така и свита на кълбо.

Външният вид на автомобила ми допада и въпреки че се надявах на класическото червено на Alfa, сивият цвят Arese Grey с черен покрив (опция за 700 паунда) изглежда стилно. Junior Veloce се отличава визуално с по-ниското си окачване в сравнение с останалите версии. Това го доближава повече до „хотхеч“ (мощен спортен хечбек), отколкото до компактен SUV, но изпълнен с типичния за Alfa стил.

Моделът разполага с подобрени спирачки, а яркочервените апарати с логото на марката изпъкват зад 20-инчовите джанти. По страните и в задната част има дискретен червен аеродинамичен пакет, предната броня е с по-голяма долна решетка, а в горната е изрязано характерното змиевидно лого на Alfa Romeo.

Интериор: Смесени чувства

Вътре нещата са малко по-противоречиви. Стилът остава добър, но има доста евтина на вид пластмаса, усещане, което не подхожда на цената на автомобила. Налице е 10,25-инчов сензорен екран, който е наклонен към водача, макар и разположен по-ниско в таблото в сравнение с някои конкуренти.

Системата може да не е особено модерна, но засега изглежда лесна за използване, като допълнително предимство са няколкото физически бутона. Спортните седалки Sabelt тип „корито“ определено подобряват вида на купето и досега се оказаха много удобни. Те обаче, заедно с акцентите от алкантара и спортния кожен волан, са част от опционалния пакет Sports Pack на стойност 2 200 паунда.

Технологии и оборудване

Централната конзола съдържа някои елементи, заимствани от други продукти на Stellantis, но бях щастлив да видя бутон за стартиране и спиране в Junior Elettrica. Никога не се чувствах напълно комфортно с начина, по който просто оставяш Tavascan в позиция за паркиране и излизаш. По ирония на съдбата, сега ми отнема известно време да свикна да изключвам двигателя на Alfa. За щастие, веднага щом отвориш вратата, се чува предупредителен сигнал.

Нашият автомобил разполага и с технологичен пакет на стойност 2 200 паунда, който добавя системи за асистирано шофиране от второ ниво и редица други функции. Сред тях са сензори за паркиране от всички страни, камера за заден ход, подобрена озвучителна система, безконтактно отваряне на багажника и подложка за безжично зареждане на телефон.

Накрая, нашият Junior Elettrica има и опционален електрически люк за 1 200 паунда. Въпреки настъпването на есента, се надявам да успея да му се насладя по време на престоя ми с автомобила. Очаквам с нетърпение да прекарам още време зад волана на електрическата Alfa.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации