Високотехнологичният хибриден пикап дебютира в Мексико миналата година, но вече се насочва и към британския пазар
Хибридният пикап BYD Shark 6 пристига във Великобритания и ще се опита да отхапе сериозен пазарен дял от бестселъра и носител на множество награди Ford Ranger.
В ексклузивно интервю управителят на BYD за Великобритания, Боно Ге, разкри, че Shark 6 ще се предлага в страната.
Plug-in хибридният пикап беше представен миналата година в Мексико, превръщайки се в първия продукт на компанията, лансиран извън Китай.
Всъщност Shark 6 не се продава на вътрешния пазар на BYD, но вече се предлага на няколко други места, включително Австралия, Бразилия и Южна Африка. Все още обаче не е определена точна дата за пристигането му във Великобритания.
Според Ге това отчасти се дължи на факта, че BYD все още разработва мрежата за продажби и обслужване на пикапа. Той обясни, че все още трябва да решат дали Shark 6 да бъде част от мрежата за леки автомобили, или да се присъедини към лекотоварния сектор, както и как ще се осъществява поддръжката.
Почти сигурно е, че BYD Shark 6 ще има по-ниска цена от основния си конкурент, наскоро представения Ford Ranger PHEV. Неговата цена започва от малко над 40 000 британски лири (без ДДС).
Какви са разликите между BYD Shark и Ford Ranger?
BYD Shark 6 се предлага ексклузивно като пикап с двойна кабина и с plug-in хибридно задвижване, което марката нарича DMO (Dual Mode Off-Road). Пикапът е дълъг 5457 мм и широк 1971 мм, което означава, че е малко по-голям от последния Ford Ranger.
Въпреки това максималната дължина на товарния леген, товароносимостта и капацитетът на теглене са по-добри при новия Ranger PHEV. Например, той има капацитет на теглене от 3500 кг, което надхвърля този на Shark от 2500 кг. Освен това Ford може да превозва до 1000 кг в легена си в сравнение със 790 кг при BYD.
Plug-in хибридната система на BYD Shark 6 обаче предлага впечатляващ пробег само на ток до 100 км благодарение на голямата си батерия с капацитет 29,58 кВтч, както и комбинирана мощност от 435 к.с.
Това е особено важно, тъй като пикапите с двойна кабина вече не се класифицират като търговски превозни средства във Великобритания. Вместо да плащат ниска фиксирана данъчна ставка, тези видове пикапи вече се третират като частни автомобили.
В резултат на това техните CO2 емисии определят в коя данъчна категория попадат. Ето защо традиционните дизелови Ford Ranger и Volkswagen Amarok попадат в най-високата категория от 37%, докато Ranger PHEV е в категорията от 19%. По-ефективният BYD Shark 6 може да попадне в още по-ниска категория.
Мисия: Да се убедят клиентите на Ford Ranger да опитат нещо ново
По-рано тази година мениджърът по продажби и маркетинг на BYD за Великобритания, Стив Бийти, заяви, че силно желае Shark 6 да достигне до британския пазар. Това отчасти се дължи на последните промени в данъчното облагане на пикапите, като освен това той е уверен, че моделът ще отнеме продажби от Ford Ranger.
Бийти отбеляза, че пазарът на пикапи е доминиран от Ranger и че Ford се справя отлично с този модел. Той обаче посочи, че пазарът за този тип превозни средства току-що се е променил, тъй като данъчните облекчения за служебни автомобили вече не важат и пикапите се класифицират като леки коли.
Той добави, че в крайна сметка всички шофьори на дизелови пикапи ще трябва да преминат към plug-in хибрид или изцяло електрически модел и вярва, че plug-in хибридният Shark ще се впише много добре в тази нова среда.
Според него това е и нещо различно. Бийти даде пример с клиентите на Tesla Model 3 и Model Y, които след известно време искат да преминат към нещо ново, което създава възможност за BYD. Той заключи, че сега компанията ще има алтернатива за клиентите на Ranger.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща


Подобни публикации

Автосалонът в Ухан 2025: Технологии и иновации в сърцето на китайската индустрия

Horse Powertrain представи нов компактен двигател за хибриди

NIO Day 2025: Компанията представи последните си иновации при електрическите автомобили
