Alfa Romeo няма да следва примера на BMW и Mercedes със спортната си марка

Италианският производител ще запази емблемата Quadrifoglio само за най-ексклузивните си и мощни модели, като изключва по-малките SUV автомобили като новия Junior.

Alfa Romeo обяви, че няма намерение да разработва високопроизводителни версии на своите най-компактни SUV модели, включително наскоро представения Junior и малкия SUV Tonale. Вместо това, компанията ще запази своята спортна подмарка Quadrifoglio за по-ексклузивни автомобили от по-висок клас.

Името Quadrifoglio, известно още като Quadrifoglio Verde (QV), което на италиански означава „зелена четирилистна детелина“, се използва за най-мощните варианти на съществуващи модели. В момента гамата на Alfa Romeo включва само два такива автомобила – седана Giulia Quadrifoglio и SUV модела Stelvio Quadrifoglio.

И двата модела разполагат с мощни V6 бензинови двигатели с турбокомпресор, уникални компоненти на окачването и управлението, по-усъвършенствани аеродинамични елементи и интериорни детайли от въглеродни влакна, които ги отличават от стандартните им аналози.

Стратегия за ексклузивност

Новият модел Junior се предлага в Европа и във версия с по-спортен характер под името Veloce. Тя обаче е позиционирана като по-високо ниво на оборудване, което е далеч от статута на истинските QV автомобили. По този начин италианската марка успява да поддържа ясна дистанция между основните си модели и спортните си варианти, както по отношение на цената, така и на пазарното позициониране.

Този подход се различава от стратегиите на други европейски производители. Mercedes-Benz, например, адаптира дизайнерски елементи от своите топ модели Mercedes-AMG към по-достъпните AMG-Line варианти, а BMW използва означението M Sport за версии, които са под истинските M-модели.

Макар нови модели като Junior да изглеждат като добра възможност за разширяване на гамата QV, ръководителят на продуктовия отдел в Alfa Romeo, Марио Ламаня, заяви, че подобни автомобили не отговарят на престижа на марката Quadrifoglio Verde.

„Обмисляхме този вариант, но към момента не вярваме, че разполагаме с подходящо задвижване, което да заслужи емблемата Quadrifoglio за модел като Junior“, коментира той пред медии по време на премиерата на модела. „В този сегмент трябва да се подхожда много внимателно, защото Quadrifoglio е изключително силен символ на висока производителност.“

Ламаня добави, че решението е взето с цел да се защити ексклузивността на марката за по-високите сегменти. Все пак той остави вратата леко отворена, като отбеляза, че бъдещи решения ще зависят от пазарния успех на Junior и от инженерните възможности на компанията.

Огромна разлика в мощност и цена

На някои пазари Junior се предлага с хибридно (Ibrida) или изцяло електрическо (Elettrica) задвижване. Хибридната версия разполага с 1,2-литров трицилиндров бензинов турбодвигател с 48-волтова система, генериращ 145 к.с. и 230 Нм въртящ момент. Електрическият вариант предлага 156 к.с. и 260 Нм от един електромотор, захранван от 54 кВч батерия.

За сравнение, базовите версии на седана Giulia и SUV модела Stelvio използват 2,0-литров четирицилиндров турбодвигател с мощност 280 к.с. и 400 Нм. Разликата става още по-драстична при версиите Quadrifoglio. И двата модела са оборудвани с 2,9-литров V6 двигател с двоен турбокомпресор, който осигурява впечатляващите 510 к.с. и 600 Нм въртящ момент.

Този контекст подкрепя думите на Ламаня, че „QV е наистина сериозна работа в Alfa“. Той подчерта, че един модел трябва да отговаря на много строги характеристики, за да получи емблемата. „В нашия офис подхождаме много сериозно към въпроса дали даден модел на Alfa може да бъде QV. Никога не бих казал „не“ на QV за който и да е модел, но това е нещо, което трябва да бъде внимателно проучено, защото QV означава сериозни неща“, заключи той.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации