Volvo прогнозира завръщането на седаните

Базираното в Австралия подразделение на Volvo не се отказва от класическите леки автомобили и се готви да пусне на пазара електрическия седан ES90 в началото на 2026 г.

Въпреки че в момента Volvo не предлага нито един лек автомобил в Австралия, шведската марка, собственост на китайска компания, очаква възраждане на продажбите на седани на местния пазар.

SUV моделите се превърнаха в доминиращия тип нови превозни средства в Австралия, като през изминалата година са отговорни за впечатляващите 57% от всички продажби.

Това нарастващо търсене на автомобили с висок пътен просвет се отразява в настоящата моделна гама на Volvo, която се състои изцяло от шест SUV модела – от малкия EX30 до седемместните XC90 и EX90.

Някога със силни позиции в сегмента на леките автомобили, Volvo напълно го напусна по-рано тази година, прекратявайки продажбите на комбито V60 Cross Country и свързания с него седан S60.

Въпреки това, компанията скоро ще се завърне в сегмента на големите леки автомобили с ES90 – флагмански електрически седан, който се очаква да влезе в местните шоуруми в началото на 2026 г.

Нова пазарна възможност

Управляващият директор на Volvo Car Australia, Стивън Конър, е уверен, че новият модел може да привлече по-голям интерес от своите предшественици с бензинови двигатели.

„Винаги сме имали планове да въведем ES90“, заяви Конър. „Смятаме, че в този сегмент има възможност и затова решихме да предложим този автомобил.“

Той обясни, че причината да изтеглят S60 и V60 от пазара са били ниските продажби от около 100 автомобила годишно. „Обемът не беше достатъчен за нас. Но с ES90, който е напълно електрически, смятаме, че се обръщаме към нов пазар“, добави Конър.

Цените на ES90 ще започват от 88 880 долара, докато флагманският вариант Ultra ще струва 107 990 долара. Конкуренти в този ценови диапазон включват Tesla Model 3, Hyundai Ioniq 6, Genesis G80 и BMW i5.

Конър отбеляза, че успехът на Tesla Model 3, който се продава в около 1000 бройки на месец, показва, че все още има сериозно търсене на леки автомобили на австралийския пазар.

„Хората все още обичат леките автомобили, а австралийските потребители ги харесват още повече, ако са електрически – или плъгин хибриди, или напълно електрически“, каза той. „Мисля, че хората си казват: „Всъщност харесвам седан, партньорът ми има SUV… трябват ли ни два SUV автомобила?“. Нагласите се променят и ES90 определено отговаря на всички изисквания.“

От началото на годината до края на август продажбите на средни и големи леки автомобили в Австралия са достигнали 17 221, което представлява малко над два процента от всички продажби на нови превозни средства.

Освен Model 3, Toyota Camry остава със силни продажби на местно ниво, докато BMW Серия 3 и Mercedes-Benz C-класа са реализирали общо малко над 2000 продажби до момента през 2025 г.

По-рано тази година средноразмерният SUV Volvo XC60 надхвърли 2,7 милиона продажби в световен мащаб, изпреварвайки емблематичния Volvo 240 като най-продавания модел на марката за всички времена.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации