Dodge отменя най-мощния електрически Charger Banshee преди премиерата му

Изглежда, че тъжният плач на митичната банши е предназначен за електрическия флагман на Dodge, а не за бензиновите „масъл кар“ автомобили, които той трябваше да замени.

Източници от веригата на доставчици са информирали Mopar Insiders за решението на Dodge да спре проекта Banshee. Този модел трябваше да разполага с 800-волтова електрическа система, за разлика от 400-волтовата архитектура на стандартните версии.

Въпреки че Dodge никога не е потвърждавал официално мощността на Banshee, най-силният вариант на Charger Daytona EV в момента предлага 500 кВт (680 к.с.) и 850 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 3,3 секунди.

Първоначално се смяташе, че платформата STLA Large, върху която е изграден Charger, поддържа до 660 кВт. Вътрешни източници обаче твърдят пред други издания, че архитектурата всъщност може да се справи с мощност до 745 кВт, или 1000 к.с.

Реакцията на Stellantis

В отговор на запитвания от Mopar Insiders и други медии относно спирането на Banshee, от компанията заявиха: „Stellantis продължава да преоценява продуктовата си стратегия, за да я приведе в съответствие с потребителското търсене. Планът ни гарантира, че предлагаме на клиентите гама от автомобили с гъвкави опции за задвижване, които най-добре отговарят на техните нужди.“

„След страхотната новина от юли, че Stellantis възражда своето емблематично спортно подразделение SRT (Street and Racing Technology), е логично да преразгледаме и плановете за бъдещите SRT автомобили“, се казва още в изявлението.

Въпреки синтезирания звук от системата Fratzonic Chambered Exhaust и голямата си мощност, Charger Daytona получи хладен прием и слаби продажби след премиерата си. Скоро към гамата на Charger седан и купе ще се присъединят нови варианти Sixpack, задвижвани от 3,0-литров редови шестцилиндров двигател с двоен турбокомпресор.

Промяна в стратегията за електрификация

През последните няколко месеца северноамериканското подразделение на Stellantis свива плановете си за преминаване към електрически автомобили. Напълно електрическият Ram 1500 REV беше отменен след многократни отлагания, а плъгин хибридният Gladiator 4xe също беше спрян.

Успоредно с това Stellantis North America се завръща към грубото, гърлено ръмжене на своя Hemi V8 двигател. При предишния главен изпълнителен директор Карлос Таварес, Hemi беше предвиден за пенсиониране, но неговото внезапно напускане в края на 2024 г. и слабият ръст на продажбите на електрически автомобили в САЩ доведоха до отмяна на това решение и сега до възраждане на осемцилиндровия агрегат.

През юни Ram върна 5,7-литровия Hemi V8 в гамата на модела 1500, като главният изпълнителен директор на марката призна, че са допуснали грешка, когато са се отказали от V8 в полза на 3,0-литровия редови шестцилиндров двигател Hurricane с двоен турбокомпресор.

Макар Hemi V8 с неговите 295 кВт (401 к.с.) и 556 Нм да предлага желания звук, той е засенчен от редовия шестцилиндров двигател както по отношение на икономичност, така и на динамика. Стандартният Hurricane развива 313 кВт (426 к.с.) и 635 Нм, а версията с висока мощност достига 403 кВт (548 к.с.) и 707 Нм.

През август пък Jeep обяви, че ще продължи да предлага 6,4-литровия Hemi V8 в Wrangler, въпреки че миналата година представи „финално издание“ на модела. Компанията дори планира да разшири наличността на V8 до повече варианти на Wrangler и да го добави към близкия по конструкция пикап Gladiator, отново само за пазара в САЩ.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации