Краят на една епоха: Lexus спира производството на легендарния седан LS

След близо четири десетилетия на пазара, Lexus LS се оттегля със специална версия Heritage Edition

Lexus LS, седанът, който постави началото на марката и доказа, че японски луксозен автомобил може да се конкурира с най-добрите в света, слиза от сцената. Подобно на много други седани през последните години, неговото производство приключва след 36-годишна история, точно колкото и това на Subaru Legacy, което също се пенсионира тази година.

Финалната глава в историята на модела ще бъде написана от Lexus LS500 AWD Heritage Edition, модел 2026 г.

Специалното издание Heritage Edition

Лимитиран до едва 250 бройки и с цена от 99 280 долара, Heritage Edition е специално разработена версия на LS500 AWD – на практика последният останал вариант в гамата на LS. Отвън седанът е боядисан в тъмен цвят, наречен Ninety Noir, допълнен от 20-инчови джанти с 20 спици в цвят Dark Gray Metallic.

Интериорът за първи път ще се предлага в цвят Rioja Red, който се съчетава с дървени и полирани алуминиеви апликации. Атмосферата се допълва от стандартния панорамен стъклен покрив, тапициран с Ultrasuede. Емблема Heritage Edition на централната конзола ще отличава специалната серия. Всички седалки разполагат с отопление, а за върховното аудио изживяване се грижи системата Mark Levinson с 23 високоговорителя и мощност 2.4 kW. Стандартно се предлагат и системата за асистирано паркиране Advanced Park, както и камерите с панорамен изглед.

Докато моделът LS600h от 2007 г. разчиташе на 4.0-литров V8 двигател, финалният LS500 AWD Heritage Edition се задвижва от 3.4-литров V6 с двоен турбокомпресор. Той генерира 416 к.с. и 600 Нм въртящ момент, съчетани с 10-степенна автоматична трансмисия и стандартен централен диференциал Torsen с ограничено приплъзване. Тази конфигурация позволява на LS500 да ускори до 100 км/ч за 5.2 секунди.

Началото на една легенда

Представен на автомобилното изложение в Детройт през 1989 г., Lexus LS модел 1990 г. направи категорична заявка. Първоначалните впечатления го описват като комбинация от дизайнерски елементи на BMW и Mercedes-Benz, но с американски акцент, напомнящ радиаторната решетка на Cadillac. Въпреки това, заключението е, че това е един изключително добре обмислен и красиво изработен луксозен седан. Прогнозите тогава са, че оборудваният с 4.0-литров V8 двигател LS ще се продава за 35 000 долара – наполовина на цената на BMW Серия 7 или Mercedes-Benz S-класа от същата година.

Когато първите тестове на LS400 са направени през 1990 г., резултатите са шокиращо добри. Покойната Джийн Дженингс пише за списание Automobile, че LS400 е луксозен автомобил, който глези пътниците си в трафика, служи за лимузина за вечер в операта, справя се с дълги пътувания и същевременно предлага първокласно забавление на предизвикателни пътища. Тя го определя като едно от най-добрите превъплъщения на луксозен седан в продажба.

Моделът LS затвърждава идеята, че Toyota може да създава луксозни автомобили от световна класа, а това първоначално впечатление е от решаващо значение за Lexus. Ранният му успех е основна причина бъдещето на марката да изглежда светло и днес, въпреки спирането на производството на флагмана.

Еволюцията на поколенията

В началото на 1994 г. идва време Lexus да докаже, че може да повтори успеха си. Новият LS400 дебютира с подобрена шумоизолация, по-здрава структура на купето, адаптивно окачване и по-добри спирачки. Въпреки че е с 3.6 см по-дълъг, моделът от 1995 г. е с близо 91 кг по-лек и предлага малко по-добра икономия на гориво. Малко преди фейслифта си, моделът от 1997 г. получава специална версия Coach Edition с кожени повърхности, произведени от американската компания Coach. Тя е ограничена до 2500 бройки.

През 2000 г. дебютира третото поколение – Lexus LS430 от 2001 г. с 4.3-литров V8 двигател. Дизайнът е смятан за много консервативен в сравнение с конкурентите от Mercedes и BMW, но с нивото на оборудване Ultra Luxury никой не се съмнява в луксозния му характер. Въпреки критиките за липса на вълнуващ дизайн, моделът печели престижни награди.

Четвъртото поколение се появява през 2006 г. с моделите LS460 и LS460 L. Малко по-късно, през 2007 г., е представен и хибридният LS600h L с удължено междуосие и електрифициран 5.0-литров V8 двигател с обща мощност 438 к.с. Това е и първият сериен модел на Lexus, чиято цена надхвърля 100 000 долара, достигайки 113 000 долара – сума, еквивалентна на около 177 000 долара днес.

Накрая, петото и последно поколение Lexus LS дебютира през 2017 г. Дизайнът му е радикално различен от консервативния стил на предшественика си. Това е и първото поколение, което не се предлага с V8 двигател на Toyota, а разчита единствено на 3.4-литровия V6 с двоен турбокомпресор, който се използва и до днес. Въпреки че инфоразвлекателната му система не печели награди и вътрешното пространство отстъпва на германските конкуренти, автомобилът притежава повече дух от всякога. За лоялните купувачи на Lexus остава надеждата, че безпроблемната експлоатация, характерна за марката, все още е част от пакета на този смело обновен LS.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации