Първи поглед: Kia Telluride модел 2027 г. става по-голям и технологичен

Изцяло новият дизайн носи модерен, по-луксозен стил и изобилие от технологии за забавление и безопасност.

Очаква се изцяло новият Kia Telluride модел 2027 г. да продължи успеха на своя награждаван предшественик, като предлага малко по-големи размери, високотехнологичен интериор и множество нива на оборудване. Подробностите все още не са напълно известни, но въз основа на първоначалното описание и изображения, както и на богатия опит със сходния Hyundai Palisade, има основания за предпазлив оптимизъм.

По-внушителни размери и повече пространство

Обновеният Telluride има по-внушително излъчване. SUV моделът с изчистени линии е с удължено с близо 8 см междуосие и е с почти 6 см по-дълъг. Височината също е увеличена с около 2,5 см. Тези нараснали размери обещават повече вътрешно и товарно пространство, които и досега не бяха недостатък. Този растеж позиционира Telluride по-добре в конкуренцията с Toyota Grand Highlander.

Какво се крие под капака?

Задвижващите агрегати все още не са обявени официално, но е логично да се очаква те отново да повтарят предложенията при Palisade. Това означава, че базовият двигател ще бъде V6 с осемстепенна автоматична трансмисия, а за първи път ще се предлага и хибридна версия с турбокомпресор и четирицилиндров двигател. Ако това се потвърди, производителят ще предлага двигател с вътрешно горене, хибрид и изцяло електрическо задвижване (в лицето на EV9) в сегмента на триредовите SUV автомобили. Повече информация стана ясна, след като Telluride направи своя публичен дебют на автомобилното изложение в Лос Анджелис през ноември.

Производство в САЩ и пазарни специфики

Както и преди, Telluride се произвежда в САЩ, докато Palisade се внася от Южна Корея. Този път произходът „Произведено в САЩ“ е по-значим, тъй като дава право на купувачите на местния пазар на данъчни облекчения до 10 000 долара при покупка на кредит. Трябва да се има предвид, че това облекчение ще бъде премахнато след 2028 г.

Очаква се второто поколение Telluride да пристигне в шоурумите през първото тримесечие на 2026 г.

Основни данни и конкуренти

Основните конкуренти на модела включват Buick Enclave, Chevrolet Traverse, Ford Explorer, GMC Acadia, Honda Pilot, Hyundai Palisade, Mazda CX-90, Subaru Ascent и Toyota Grand Highlander. Прогнозната цена е в диапазона 38 000–55 000 долара. Очаква се базовият двигател да бъде 3.5-литров V6 с 287 к.с., а новата хибридна опция да предлага 2.5-литров турбо двигател с 329 к.с. И двете версии ще се предлагат с предно или задвижване на четирите колела.

Първи впечатления

Първото поколение на Telluride беше постоянен фаворит в класациите на Consumer Reports и любимец на екипа. Той навлезе в утвърден пазарен сегмент и бързо демонстрира на по-старите триредови SUV автомобили от среден клас как се постига перфектен баланс между комфорт, пространство, динамика и простота. Моделът се представи отлично във всички ключови за шофьорите области, без да изисква компромиси. Очаква се второто поколение на Telluride да продължи тази традиция.

Вече имаме опит с неговия братски модел – обновения Hyundai Palisade и неговата хибридна версия. И двата варианта ни впечатлиха, предлагайки по-луксозна алтернатива на обикновените масови SUV автомобили. Въпреки стилния интериор, контролните прибори са освежаващо логични. Като цяло Palisade е лишен от много от сериозните недостатъци, които откриваме в други съвременни автомобили.

Задвижващите системи обаче носят компромиси, които липсваха при предишните Palisade и Telluride. Ще научим повече, когато Telluride наближи серийно производство, като тогава ще закупим екземпляр за пълен тест.

Гладките, леко извити панели на каросерията са подчертани от отчетливи линии, които придават на новия Telluride елегантен и модерен вид, отличаващ го от предишното поколение.

Погледнат отзад, Telluride изглежда особено изчистен, напомняйки за последния Land Rover Range Rover със своите прибиращи се дръжки на вратите и тясна броня.

Външен дизайн

Обновеният Telluride изглежда доста по-различно от своя по-конвенционален предшественик. Пропорциите са значително променени, като с 7.6 см по-дългото междуосие допринася за издължения силует, който отстрани напомня на Hyundai Santa Fe. Каросерията е изключително гладка, с плавни извивки, контрастиращи на пестеливо използвани остри линии. Цялостният ефект създава усещане за компютърно генериран образ на снимките – илюзия, подсилена от прибиращите се дръжки на вратите, промяна, която не одобряваме.

Черната пластмасова облицовка на арките на калниците има елемент, който прилича на етикет в горната си част – озадачаващ дизайнерски акцент, който виждаме при все повече модели. Автомобилът възприема и стила на „плаващия покрив“, разпространен в индустрията през последните години, при който черна хоризонтална лайстна визуално разделя задната колона.

Вертикалните LED фарове и стопове са много отличителни. Hyundai и Kia демонстрират впечатляващо разнообразие, изследвайки гъвкавостта на дизайна, която тази вече масова технология позволява. Недостатъкът е, че светлините не допринасят за силна идентичност на марката, освен с това, че често са доста креативни.

Версията Pro-X има сурово, изчистено изражение отпред, с голяма черна радиаторна решетка, оградена от фаровете. Дизайнът изглежда странно незавършен в контраст с други, по-изтънчени екстериорни детайли. Черните джанти и елементи подчертават офроуд намеренията на това ниво на оборудване, а агресивните вседеходни гуми заявяват, че SUV автомобилът е готов за приключения… и вероятно за по-висок шум от пътя.

Интериор и пространство

Интериорът на Telluride SXP впечатлява с контрастни цветове и минималистичен дизайн. Според Kia достъпът до купето е улеснен благодарение на по-големите отвори на вратите, които са резултат от удълженото междуосие. Веднъж настанени, пътниците ще разполагат с повече вътрешно пространство.

Очаква се интериорът отново да се предлага в конфигурации със седем или осем места. Разликата ще бъде в избора между индивидуални „капитански“ кресла или цяла седалка за втория ред.

Широкият хоризонтален дисплей обединява големия екран на приборното табло и този на инфоразвлекателната система. Физическите бутони са сведени до минимум, като повечето от тях са разположени на волана.

Купето се отличава с луксозни елементи като амбиентно осветление, две подложки за безжично зареждане на телефони и седалки с релефни орнаменти. Нивото на оборудване SXP включва head-up дисплей, контрастна кожена тапицерия, електрически настройки за втория ред седалки и други комфортни функции.

Задвижване и двигатели

Предишното поколение Telluride използваше приятен 3,8-литров V6 двигател, който се отличаваше със своята простота във време, когато много конкурентни модели преминаваха към турбокомпресорни четирицилиндрови агрегати в търсене на по-нисък разход на гориво. Тези двигатели с по-малък обем и принудително пълнене обикновено са по-шумни и се усещат по-натоварени, дори ако техническите им характеристики са същите или по-добри.

Очаква се новият Telluride отново да споделя задвижващи системи със своя събрат Hyundai Palisade. Този път това означава преминаване към 3,5-литров V6 двигател с мощност 287 к.с., съчетан с осемстепенна автоматична трансмисия като стандартна конфигурация. Ще се предлага избор между предно и задвижване на четирите колела.

При тестовете на Palisade експертите отбелязват, че този двигател е тих и работи спокойно. Въпреки това, неговият среден разход от около 11,8 л/100 км изостава от този на конкурентите, а динамиката е умерена. В заключение, той е определен като компетентен, но нищо повече. Максималният капацитет на теглене е 2270 кг, което е достатъчно за малка каравана или лодка.

Palisade обаче се предлага и с хибридно задвижване, което комбинира 2,5-литров четирицилиндров турбо двигател с електромотор. Общата мощност на системата е 329 к.с., а скоростната кутия е шестстепенна автоматична. Тази версия също е налична с предно или двойно задвижване.

На хартия този вариант изглежда обещаващо. Първите тестове на хибридния Palisade показват значително подобрен разход на гориво. Официалните данни сочат среден разход от 8,1 л/100 км за версията с двойно задвижване и 7,6 л/100 км за тази с предно. Компромисът обаче е, че четирицилиндровият двигател се усеща по-напрегнат в сравнение с V6 агрегата.

Системи за безопасност и асистенция на водача

Очаква се Telluride да включва най-новия пакет с активни системи за безопасност и асистенция на водача DriveWise. Като индикация за съдържанието на този пакет, моделът Palisade разполага със система за автоматично аварийно спиране, предупреждение за обект в сляпата зона, предупреждение за напречен трафик отзад и автоматично аварийно спиране при движение на заден ход. Други стандартни функции включват адаптивен круиз контрол, използващ данни от навигацията, асистент за поддържане на лентата, система за следене на вниманието на водача и функция за безопасно излизане, която предотвратява отварянето на врата пред приближаващ автомобил при паркиране.

Palisade е първият модел на Hyundai, който разполага с вградени видеорегистратори, осигуряващи непрекъснат запис по време на шофиране както на пътя отпред, така и на водача. Камерите могат да наблюдават автомобила и когато е паркиран. Записите се съхраняват на microSD карта, достъпна през жабката. Вероятно тази функция ще бъде налична и при поне някои нива на оборудване на Telluride.

Монтирана в тавана, системата за известяване за пътници на задните седалки в Palisade сканира за деца, когато автомобилът е паркиран и заключен. Ако засече движение, SUV моделът активира клаксона и изпраща известие до телефона на водача. Подобна система добавя ценна защита, като намалява риска дете да получи достъп до автомобила без надзор или да бъде забравено вътре. Възможно е по-високите нива на оборудване на Telluride да разполагат с такава система.

Предлаганото като опция дигитално огледало за обратно виждане използва камера, монтирана на вратата на багажника, за да осигури безпрепятствен изглед назад. Практиката показва, че тази функция е най-полезна, когато автомобилът е натоварен с пътници и багаж.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации