Светът на мощните спортни хечбеци, известни като „хотхеч“, отдавна е територия на автомобили с предно предаване и четирицилиндрови двигатели. BMW M140i обаче винаги е бил изключение от правилото със своя заден мост и редови шестцилиндров двигател. Сега един екземпляр, модифициран от тунинг специалистите BTM Turbo, издига концепцията до съвсем ново ниво, превръщайки се в истински „мегахеч“.
Проект с екстремна мощност
Стандартният 3,0-литров B58 двигател на M140i развива 340 к.с. и 500 Нм въртящ момент, но след намесата на BTM Turbo тези цифри изглеждат незначителни. Модифицираният автомобил генерира внушителните 1200 к.с., като 1184 к.с. от тях са измерени директно на колелата. Това означава, че мощността при коляновия вал е дори по-висока, като се вземат предвид загубите в трансмисията.
За постигането на този резултат са направени сериозни промени по задвижващия агрегат. Инсталиран е напълно нов двигателен блок, оборудван с компоненти, способни да издържат на огромното натоварване. Централна роля играе масивният турбокомпресор Precision 7675, а горивната система е изцяло преработена, за да осигури необходимия дебит.
Резултати на пистата
Въпреки че автомобилът запазва стандартната осемстепенна автоматична скоростна кутия ZF 8HP, тя е значително подсилена. Благодарение на всички подобрения, това M140i постига впечатляващо време от 8,35 секунди на дистанцията от четвърт миля (402 метра). От BTM Turbo заявяват, че целта им е да преминат границата от 322 км/ч, което изглежда напълно постижимо.
Този проект демонстрира огромния потенциал, скрит в платформата на BMW Серия 1, и предефинира представите за възможностите на един компактен хечбек. Със скромната си външност и чудовищна мощност, този автомобил е перфектният пример за това как един сериен модел може да се превърне в истински звяр за драг пистата.
Последвайте ни в Google News