Нигерийската E.F. Network навлиза на пазара на електромобили с нов завод

Международната компания E.F. Network, с дейности в търговията със злато, технологиите, управлението на отпадъци, енергетиката и авиацията, обяви амбициозното си навлизане на пазара на електрически автомобили. Това стана с представянето на хибридни електрически модели по време на международното изложение в Лагос.

Планове за местно производство и хиляди работни места

Компанията, в партньорство с китайските си технически сътрудници ZheJiang Pukao New Energy Vehicle Co., Ltd. (BCBL), ще започне местно сглобяване на електрически автомобили в щата Имо през първото тримесечие на 2026 г.

По този повод председателят и главен изпълнителен директор на E.F. Network, г-н Гидиън Егбучулам, разкри, че инициативата има за цел да създаде над 5000 преки и повече от 20 000 косвени работни места.

Той заяви, че в първата си фаза монтажният завод ще произвежда по 40 000 достъпни хибридни електрически автомобила годишно, като плановете са производството да нарасне до 100 000 броя до 2028 г.

Модели, съобразени с местните реалности

Егбучулам обясни, че моделите на компанията Orca и Panda предлагат впечатляващ пробег – съответно до 385 км и 150 км. Те комбинират електрическо и бензиново задвижване, за да отговорят на енергийните реалности в Нигерия.

Той подчерта и икономическата полза за нигерийците, особено за таксиметровите шофьори, които в момента харчат между 10 000 и 20 000 найри дневно за гориво. По думите му, автомобилите са проектирани да пестят разходи и да предлагат гъвкавост, като при липса на електричество водачът просто превключва на бензин, което е революционно решение.

Той заяви, че компанията планира да инсталира обществени зарядни станции в цялата страна, захранвани от слънчева и мрежова енергия, за да направи електрическия транспорт достъпен и устойчив. Егбучулам добави, че зареждането на автомобилите ще бъде лесно като зареждането на телефон и ще отнема между два и три часа.

Той призова заинтересованите страни и частните партньори да подкрепят инициативата, като заяви, че публично-частното сътрудничество е от съществено значение за стимулиране на промяната и намаляване на трудностите, свързани с транспорта.

Той изрази благодарност към федералното правителство за подкрепата и данъчните стимули, като отбеляза, че тези ползи ще се отразят на крайните цени за потребителите. Егбучулам добави, че E.F. Network активно търси дистрибутори в Нигерия и Западна Африка и се е ангажирала да осигури следпродажбено обслужване, резервни части и сервиз в цялата страна. В плановете влизат и модели за 2026 г., както и електрически пикапи.

Стратегията на китайския партньор

От своя страна, мениджърът по продажбите на BCBL, Шела Лин, заяви, че компанията, която е подразделение на ZheJiang Pukao New Energy Vehicle Collective, постига сериозен напредък в Африка с въвеждането на нискоскоростни електрически автомобили, съобразени с нуждите на континента.

Тя добави, че BCBL се фокусира върху достъпността, безопасността и комфорта. Автомобилите им са с максимална скорост, ограничена до 80 км/ч – стратегическо дизайнерско решение, което значително намалява производствените разходи, като същевременно запазва основните характеристики на стандартен автомобил.

Директорът по бизнес развитие в E.F. Network, Чиди Съсес, коментира, че много нигерийци вече са усетили значително облекчение чрез по-чисти енергийни алтернативи като компресирания природен газ (CNG) и че E.F. Network цели да се възползва от тази инерция със своите предложения за електрически автомобили.

Той разкри, че компанията е осигурила терен от 30 хектара и е приключила преговорите с китайските партньори, които ще се заемат със строителството. В проекта са включени и нигерийски архитекти, за да се гарантира, че съоръжението е съобразено с местните нужди.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации