Преминаването към изцяло хибридна гама повишава цената, но в някои аспекти не толкова, колкото се очаква.
Беше неизбежно Toyota RAV4 модел 2026 г. да бъде по-скъп от своя предшественик, след като цялата гама преминава към хибридно задвижване.
Няма как да се избегнат допълнителните разходи, свързани с добавянето на батерия, електроника и тягов електромотор към автомобил, който преди това не е разполагал с тези компоненти. Сметката обаче изглежда по-различно, когато новата, изцяло хибридна гама на RAV4 се сравни както с някои от нивата на оборудване на отиващия си модел, така и с основните му конкуренти.
Нова перспектива върху цените
Базовата цена на Toyota RAV4 модел 2026 г. с предно предаване скача с 2100 долара спрямо нехибридната версия, достигайки 33 350 долара. Това може да направи компактния SUV по-труднодостъпен за купувачи с ограничен бюджет. При директно сравнение на сходни версии обаче, ценовият скок е значително по-малък. Например, отиващият си RAV4 Hybrid AWD LE модел 2025 г. е само с 450 долара по-евтин от своя наследник за 2026 г.
При някои версии обаче увеличението е доста по-сериозно. Преходът от нехибридния XLE Premium с предно предаване към новата хибридна версия представлява значителен скок от 4790 долара, като цената вече е 37 550 долара. Подобно е и при версията Woodland за 2026 г. (която беше хибридна и през 2025 г.), където увеличението е 3830 долара, а крайната цена достига 41 350 долара.
RAV4 модел 2026 г. срещу конкуренцията
Как се представя новият RAV4 на фона на своите конкуренти? Ако търсите базов хибриден SUV със задвижване на всички колела (AWD), RAV4 LE AWD модел 2026 г. е с около 3000 долара по-евтин от двата си основни съперника – Honda CR-V Hybrid AWD Sport и Subaru Forester Hybrid Premium. Избирайки Toyota, купувачите спестяват до 3830 долара в сравнение с Honda (цена 38 580 долара) и до 3265 долара спрямо Subaru (цена 38 015 долара).
При по-високите нива на оборудване обаче Toyota се оказва по-скъпият избор, макар и с малко. С цена от 43 700 долара, RAV4 Limited AWD е с 1050 долара по-скъп от Honda CR-V Hybrid AWD Sport Touring. Разликата от 35 долара спрямо Forester Hybrid Touring е на практика незначителна.
Като едни от малкото компактни хибридни SUV автомобили с предно предаване, RAV4 се предлага на значително по-ниски цени от CR-V Hybrid FWD. Базовият CR-V Hybrid Sport FWD е с 3730 долара по-скъп от RAV4 LE FWD, а Sport L – най-високото ниво на оборудване за CR-V с предно предаване – е с цели 4025 долара по-скъп от RAV4 SE FWD. Тук Toyota има явно предимство, като ситуацията е сходна и при сравнение на версиите със задвижване на всички колела.
Картината се променя при корейските конкуренти, където предимството е на страната на Kia и Hyundai. С цена от 34 035 долара, Kia Sportage AWD Hybrid S е със 715 долара по-евтин от RAV4 LE AWD, а върховата версия Sportage Hybrid AWD SX Prestige е с 2915 долара по-изгодна със своята цена от 41 835 долара. Hyundai Tucson Hybrid AWD Blue SE (33 800 долара) също е по-евтин от базовия RAV4 със задвижване на всички колела, а напълно оборудваната версия Tucson Limited AWD с цена 43 425 долара е с 1325 долара по-евтина от еквивалентния модел на Toyota.
Още при първото представяне на Toyota RAV4 модел 2026 г. беше ясно, че цената му ще е по-висока. В дългосрочен план обаче собствениците вероятно ще оценят по-ниските разходи за гориво през цялата година, независимо от избраното ниво на оборудване. Това важи с особена сила за по-скъпата plug-in хибридна версия, която предлага над 80 км пробег само на ток. От тази гледна точка, по-ниският разход на гориво в сравнение с нехибридните версии ще се отрази положително на бюджета.
Последвайте ни в Google News