Единият автомобил е екстремен „мъсъл кар“, а другият има потенциала да засрами дори съвременни суперавтомобили и някои хиперавтомобили от предишното поколение. Въпросът е кой от двата заслужава парите ви повече.
Chevrolet Corvette ZR1: Заплаха за хиперавтомобилите
Chevrolet Corvette ZR1 е най-екстремната версия в гамата, като изключим пистовия ZR1X. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 2.4 секунди – постижение, което е само с няколко десети от секундата по-бавно от новия Bugatti Tourbillon и с една десета по-бързо от Lamborghini Revuelto, което струва три пъти повече.
Задвижването се осигурява от 5.5-литров V8 двигател с два турбокомпресора, съчетан с подобрена осемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Агрегатът развива впечатляващите 1079 к.с. и 1123 Нм въртящ момент. Максималната скорост на този суперавтомобил достига 375 км/ч, с което отново изпреварва Revuelto на Lamborghini, чийто максимум е 350 км/ч.
Ford Mustang GTD: Най-мощният Mustang
Corvette ZR1 от поколението C8 изминава драг дистанцията от четвърт миля (около 400 метра) за 9.6 секунди с изходна скорост от 241 км/ч. За сравнение, Ford Mustang GTD е с цяла секунда по-бавен, като постига време от 10.6 секунди и скорост от 214 км/ч. Той предлага и по-малко мощност – неговият 5.2-литров V8 с механичен компресор генерира 827 к.с. и 900 Нм въртящ момент.
Двигателят на Mustang GTD може да се развърта до 7650 об/мин, а максималната му скорост е 325 км/ч. Това го прави най-екстремният сериен Ford Mustang в историята, но въпреки това той не може да се мери с емблематичния Dodge Challenger SRT Demon 170, който остава в свой собствен клас, макар и вече да не се произвежда.
Цена и заключение
Цената на Ford Mustang GTD започва от над 325 000 долара, докато базовата цена на Chevy Corvette ZR1 е 183 400 долара. Corvette е значително по-мощен, много по-бърз и по-евтин. Освен това той запазва конструкцията със средно разположен двигател, характерна за цялото C8 поколение. На базата на тези факти, изборът между двата автомобила изглежда ясен, поне на хартия.
Последвайте ни в Google News