Първи впечатления от GT автомобила на McLaren, които бързо се превръщат в симпатия
Случвало ли ви се е да намерите химикалка, с която писането ви става подредено, плавно и леко едновременно? Точно такова е усещането от управлението на McLaren GT. След множество автомобили с електрическо сервоуправление, връзката и чистотата на хидравличната система на McLaren се усещат още преди да си напуснал паркинга.
Трябваше да минат няколко часа, преди отново да се насладя на това усещане, тъй като след като седнах зад волана на нашия GT, се отправих на запад по магистралите А14 и М6, а след това и по М5 към крайната си дестинация – Morgan Motor Company. Това се оказа един отличен първоначален тест за качествата на автомобила като „гранд турър“.
Влизането в автомобила има своите особености. Широките, вертикално отварящи се врати осигуряват по-лесен достъп до седалката и предпазват панталона от изцапване при излизане. Въпреки това отварянето им е малко тромаво, а слизането в кокпита е осезаемо. След това трябва да се справите с множеството бутони отстрани на седалката, за да я придвижите от позицията за улеснен достъп към волана.
Комфорт и динамика в едно
От положителната страна, седалките са изключително удобни за дълги разстояния, воланът е малък и с отлична форма, а видимостта напред е страхотна. Возията е наистина комфортна. При стартиране двигателят звучи леко дрезгаво, но при постоянна скорост се успокоява до тихо жужене и очевидно постига отлична икономичност. Два часа по-късно бордният компютър показваше разход от 8,7 л/100 км. Според колеги дори е възможно да се постигнат и 8,2 л/100 км.
Автомобилът се движи спокойно и с лекота, а по неравния второстепенен път близо до дома ми се представи впечатляващо меко. Разбира се, при някои по-големи неравности се усещаше лека нестабилност, но като цяло балансът е много добър. В режим Sport шасито се усеща значително по-стабилно, като същевременно запазва част от комфорта. Жалко е, че някои елементи в купето започват да дрънчат при по-сериозни сътресения.
Четирилитровият V8 двигател безспорно разполага с всичките си 612 к.с., когато имате възможност да го развъртите до 8250 об/мин. Кормилното управление е истинска наслада в завоите, като изглежда по-спокойно и непоклатимо от шасито, което дава по-неясна обратна връзка. Не изпитах никакво желание да намалявам чувствителността на системата за стабилност, чиято предупредителна светлина често примигваше на мокро. Но все пак това е GT модел – McLaren предлагат достатъчно по-спортни автомобили за смели подвизи на пътя.
Заключение и данни от теста
Не съм напълно убеден в зловещата, изцяло черна спецификация на нашия автомобил – черен лак, черни джанти, затъмнени стъкла и черни рамки на прозорците. Почистването му също е предизвикателство. Въпреки това, през десетте дни, в които карах GT, забелязах само изключително положителни реакции от околните. Междувременно, изчисленията на разхода от пълнене до пълнене показаха по-реалистичните 14,1 л/100 км.
Въпреки всичко, автомобилът се оказа по-практичен за всекидневна употреба, отколкото очаквах, и ми достави много повече удоволствие, отколкото предполагах. Бих се възползвал веднага от шанса да го карам за по-дълъг период.
Пробег за месеца: 806 км. Общ пробег: 2696 км. Среден разход за месеца: 14,1 л/100 км. Разходи: 0 лв. Покупна цена (във Великобритания): £170 700. Приблизителна стойност днес: около £115 000.
Последвайте ни в Google News