Mazda CX-90 предлага едно голямо предимство пред Toyota Grand Highlander

Хибридната система на Grand Highlander, макар и впечатляваща, до известна степен винаги разчита на бензин. Нейните електрически мотори по-скоро подпомагат двигателя, отколкото да го заместват за значителни разстояния. За разлика от това, CX-90 PHEV дава на собствениците директен контрол кога и как да използват електричество, което прави автомобила по-добре адаптиран към съвременния начин на живот и шофиране.

Ежедневно шофиране изцяло на ток, което Grand Highlander просто не може да предложи

За много домакинства всекидневното придвижване се състои от кратки пътувания, които напълно се вписват в пробега на Mazda CX-90 в изцяло електрически режим. Воденето на децата до училище, пазаруването и пътуването до работа често могат да бъдат извършени изцяло на батерия, когато автомобилът се зарежда през нощта. Това означава по-тихо шофиране, нулеви емисии по време на тези пътувания и забележимо по-гладко усещане в натоварения трафик.

Toyota Grand Highlander, дори в хибридния си вариант, не може да предложи такъв начин на ползване. Неговият двигател с вътрешно горене ще се включва и изключва често, особено при ускорение или при по-високи скорости. С течение на времето собствениците на CX-90 PHEV може да осъзнаят, че използват бензин много по-рядко от очакваното, докато шофьорите на Grand Highlander продължават да посещават бензиностанциите редовно.

Повече гъвкавост на задвижването благодарение на PHEV стратегията на Mazda

Plug-in хибридният подход на Mazda осигурява на CX-90 много по-голяма гъвкавост в сравнение с Toyota Grand Highlander. Водачите могат да избират между изцяло електрическо задвижване, хибриден режим или комбиниран вариант, който дава приоритет на динамиката при нужда. Тази гъвкавост позволява на CX-90 да се чувства еднакво добре както при градско шофиране, така и при пътувания по магистрала и дълги преходи.

При Grand Highlander изборът на задвижване е по-ограничен в ежедневното си поведение. Макар Toyota да предлага няколко хибридни конфигурации, никоя от тях не позволява на водача реално да отдели използването на бензин при пътувания на къси разстояния. Стратегията на Mazda с plug-in хибрида на практика позволява на един автомобил да изпълнява две роли – на електрическа кола през седмицата и на SUV за дълги разстояния през уикендите.

По-ниски разходи за гориво и по-редки посещения на бензиностанцията

Едно от най-осезаемите предимства на plug-in системата на CX-90 е намаляването на разходите за гориво с течение на времето. При редовно зареждане много собственици могат да карат седмици наред, без да зареждат бензин, особено ако повечето им пътувания са в рамките на града. Електроенергията обикновено е по-евтина от бензина на база изминат километър, което допълнително подобрява реалните експлоатационни разходи.

Хибридната система на Grand Highlander е ефективна, но не може да елиминира разхода на гориво по същия начин. Дори умереното ежедневно шофиране ще се отрази на сметката на бензиностанцията. В рамките на няколко години собственост, способността на CX-90 PHEV да прехвърли потреблението на енергия от бензин към електричество може да доведе до значителни спестявания и по-голямо удобство.

Plug-in хибридна система с поглед към бъдещето

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации