„Не трябва да правим класически SUV“, каза изпълнителният директор Майкъл Лейтърс.
Когато Porsche обяви, че ще навлезе в SUV сегмента, феновете на марката бяха шокирани. Те бяха на мнение, че производителят на спортни автомобили няма работа да произвежда тромави офроудъри. За 2022 г. Cayenne и неговият по-малък брат, Macan, са най-продаваните в гамата.
Lamborghini и Aston Martin последваха примера им и дори Ferrari се включи в действието по-късно тази година с Purosangue. Но какво да кажем за McLaren? Производителят на автомобили по-рано каза, че никога няма да произведе SUV, но всичко това се променя сега, когато Майкъл Лейтърс е капитан на базирания в Уокинг кораб. Лейтърс е работил както в Porsche, така и във Ferrari, когато идеите за SUV станаха реалност. Нищо чудно и този SUV да стане реалност.
Новоназначеният главен изпълнителен директор оповести, че е много запален по SUV-овете от висок клас. „Разработих SUV във Ferrari, разработих такъв и в Porsche, така че обичам SUV.“. Той смята, че това е един важен пазар, който продължава да расте.
McLaren трябваше да се бори с безброй финансови проблеми през последните няколко години и изграждането на мощен SUVе еднопосочен билет за мега печалби. Потенциален SUV на McLaren ще се конкурира с гореспоменатите съперници по отношение на цената и производителността, но ще се отличава по отношение на изпълнението. Според Лейтърс не бива това да е класически SUV.
Популярният стил на каросерията най-вероятно ще донесе много успехи в продажбите на марката. Все още е в много ранен етап, но ако иска да запази ДНК-то на марката, тогава е по-вероятно да бъде повдигнат GT като Purosangue, отколкото истински SUV.
Както каза Лейтърс, това ще допринесе бутиковата марка да има повече клиенти от всякога. Според него Cayenne има чудесен ефект върху продажбите. SUV, който
И така, какво да очакваме от „некласическия“ SUV, който се замисля? Лейтърс е изцяло за електрификацията и вероятно първият SUV на компанията ще дебютира с напълно електрическа настройка. Дали ще има партньорство с BMW и Audi, или това са само слухове, Лейтърс не пожела да сподели. Той призна, че McLaren е отворен за работа с партньори, но все още нищо конкретно не е обсъждано. Донякъде предложеното партньорство би донесло ползи, но пък запазване на наследството на McLaren си остава основен приоритет. Според него не е важно да бъде намерен просто партньор, а да бъде намерен правилния такъв.