Тези превозни средства предлагат намален разход на гориво и емисии, без ограничения на пробега или зависимост от инфраструктура за електрическо зареждане.

Разширяването на хибридните автомобили на световния пазар е забележително през последните години, особено сред шофьорите, които търсят екологичен етикет, без да се отказват напълно от двигателите с вътрешно горене. Един въпрос обаче продължава да вълнува много потенциални купувачи и той е колко дълго издържат батериите на тези превозни средства?

Батерията е един от най-скъпите компоненти в електрическия автомобил и подмяната ѝ може да бъде значителен разход. Не всички хибридни автомобили са еднакви. Има няколко категории:

Плъг-ин хибриди (PHEV): Те могат да изминават значителни разстояния в чисто електрически режим и се зареждат чрез електрическата мрежа.

Конвенционални или не-плъг-ин хибриди (HEV): Батериите им се зареждат автоматично по време на шофиране, благодарение на двигателя с вътрешно горене и системи като регенеративно спиране.

Микрохибриди (MHEV): Те имат спомагателни електрически системи, които поддържат двигателя, но не позволяват 100% електрическо шофиране. Всяка от тези системи изисква различно използване на батерията, което пряко влияе върху износването ѝ и следователно върху живота ѝ.

За разлика от чисто електрическите автомобили, при които батериите преминават през пълни цикли на зареждане и разреждане, напълно електрическите хибриди (HEV) използват батериите си много по-пестеливо. Не е необходимо тези превозни средства да бъдат включени в контакт. Те използват кинетичната енергия на автомобила, забавянето и работата на двигателя с вътрешно горене, за да поддържат батерията заредена. Тази контролирана употреба има предимство и то в, че батерията се износва много по-малко. Докато батерията на електрически автомобил може да започне да губи капацитет след осем години интензивна употреба. При хибридите производителите твърдят, че батериите са проектирани да издържат целия живот на автомобила.

Някои марки твърдят, че батериите им могат да издържат повече от 10 години без подмяна. Всъщност много производители предлагат гаранции, които покриват хибридните батерии за удължени периоди (някои надвишават 150 000 км или 8 години).

Въпреки че смяната на батерията не е рутинна, не е и невъзможна. Ако дойде време за смяна на батерията, цените могат да варират от 1000 до 3000 евро, в зависимост от модела и марката. Въпреки това, предвид издръжливостта на батерията и ниския процент на повреди, много собственици никога не се сблъскват с този разход.

 

 

Източник: La Razón

,

Подобни публикации