Ако притежавате автомобил, трябва да имате известни познания за най-важните му части. Те включват двигателят, трансмисията, шасито, спирачната система, окачването, кормилната система, гумите и други.
Но в този случай ще говорим за малка част, известна като цилиндър. Цилиндърът е основна част от двигателя с вътрешно горене. Това е цилиндрична камера в двигателя, където се извършва изгарянето на горивото и се генерира механична енергия. В буталния двигател цилиндрите съдържат бутала, които се движат нагоре и надолу в отговор на изгарянето на горивото. Това действие на буталата създава механична енергия, която след това се предава през коляновия вал, за да задвижва превозното средство.
Японското изобретение, което ще революционизира пазара
С цел намаляване на замърсяването и подобряване на ефективността, автомобилната индустрия става по-екологична от всякога. Много японски компании, се опитват да разработят по-нови и по-ефективни модели. Една такава компания е Mazda. Тя е избрала да се съсредоточи върху модели, задвижвани с бензин.
Компанията възнамерява да постигне това чрез четирицилиндров двигател, наречен Skyactiv-Z. Това е новият двигател, който има за цел да революционизира пазара и да остави традиционните модели зад гърба си. Марката вярва, че фокусирането върху подобряването на традиционните модели е ключово. Днес много страни дават приоритет на небензиновите двигатели в полза на електрическите. След няколко години обаче търсенето на бензиностанции за зареждане на превозни средства ще бъде особено високо. Освен това, тези електрически модели все още са много скъпи.
Четирицилиндровите двигатели имат широк спектър от предимства, включително добра икономия на гориво и ниски разходи за поддръжка. Другите техни предимства са:
Достъпност: Четирицилиндровите двигатели често са по-достъпни от по-големите двигатели. Например, най-евтините варианти на Ford Mustang и Chevrolet Camaro използват четирицилиндрови двигатели.
Добра горивна ефективност: 4-цилиндровите двигатели обикновено не изразходват много гориво. Не е трудно да се намери малка кола с 4-цилиндров двигател с разход на гориво по EPA над 40 mpg на магистралата, като Kia Rio и Hyundai Accent.
Те замърсяват по-малко: Тъй като 4-цилиндровите двигатели не изразходват много гориво, те са по-екологични от повечето шест- или осемцилиндрови двигатели. Много хибриди използват 4-цилиндров двигател, включително Toyota Prius и Hyundai Ioniq.
Ниски разходи за поддръжка: 4-цилиндровите двигатели обикновено са сравнително евтини за поддръжка. Например, когато е време за смяна на свещите, са ви необходими само четири, вместо шест или осем в по-голям двигател.
Как работи цилиндърът?
В двигател с вътрешно горене, цилиндърът подпомага процеса на преобразуване на химическата енергия на горивото в механична енергия, използвана за задвижване на превозното средство.
Цилиндърът работи в 4 фази:
1. Всмукване: Всмукателният клапан позволява на смес от въздух и гориво да постъпи в цилиндъра от всмукателната система.
2. Компресия: След като се напълни със сместа, всмукателният клапан се затваря и буталото се движи нагоре, компресирайки сместа вътре в цилиндъра. Компресията увеличава налягането и температурата на сместа, което я прави по-запалима и улеснява бързото и ефективно горене.
3. Горене и разширяване: Това е моментът, в който възниква искрата за запалване. Тя се генерира от свещ в бензиновите двигатели или от самата компресия в дизеловите двигатели. Тази искра запалва сместа, причинявайки бързо разширяване на изгорелите газове и избутвайки буталото надолу. Това разширяване на газовете генерира механичната енергия, която задвижва превозното средство напред.
4. Изпускане: След като фазата на разширяване приключи, изпускателният клапан се отваря и изгорелите газове се изхвърлят от цилиндъра в изпускателната система. Този процес се повтаря непрекъснато във всеки цилиндър на двигателя, синхронизиран с движението на буталата и всмукателните, и изпускателните клапани.
Източник: La Razón